PINK RIBBON

Een aantal jaren geleden werd ik getroffen door borstkanker. Het is gelukkig allemaal positief afgelopen. Slechts een paar momenten in het jaar komt het moment van toen weer even dichtbij, zoals nu. Vandaag ben ik voor mijn jaarlijkse controle geweest en dat blijft toch altijd een spannend moment. Gelukkig zag alles er nog goed uit, dus ik kan er weer even tegen. Jippie! 

Maar om even in de PINK RIBBON sfeer te blijven, heb ik wat handwerkcreaties verzameld die in het teken staan van borstkanker. Voor degene die een moeder, dochter of vriendin hebben die ook deze ziekte hebben en ze graag een hart onder de riem willen steken met een zelfgemaakte creatie. Of voor je zelf natuurlijk! Ga samen de strijd tegen borstkanker aan!

Allereerst een (Engelstalig) boek met breipatronen. Het heet Knitting for a Cure van Kay Meadors. 
Je kan het hier bestellen:
Of bestel hier een breipatroon voor een trendy gebreide PINK RIBBON armband.
Op de website van Carissa Knits vind je een gratis patroon van Knitting Bee van een PINK RIBBON muts om te breien. Ook leuk!
Hierbij het gratis patroon (in het Engels) van het gehaakte PINK RIBBON symbool van Cylinda Mattews voor Crochet Memories.

En als laatste kwam ik nog wat gratis te downloaden borduurpatronen tegen op de site van Kincavel Krosses. Helaas ook weer in het Engels, maar de afbeeldingen spreken voor zich. Zo vindt je er een patroon van een boekenlegger en andere borduurwerkjes als een tekst, tegeltje en label.



Bijzonder om een van deze projecten voor een dierbare te maken en op deze manier extra aandacht te schenken en vragen voor borstkanker. Voor meer creatieve tips mag je me altijd op de hoogte brengen!