Een glimp achter de schermen


Hej hej,
Ik wil je wat laten zien.
Mijn werkplek. Of She-shed. Een 'man-cave' voor vrouwen. Ik neem je mee voor een kijkje achter de schermen. Natuurlijk zit ik het allerliefste met mijn haakwerk op de bank. Lekker onderuit met mijn benen op de hocker. ( Of in de auto trouwens... daar zijn ook heel wat projecten gemaakt!). Beker cappuccino binnen handbereik. En de televisie aan.

Soms volg ik een programma, de andere keer is het meer achtergrond 'behang'.
Het is een heerlijk manier om tot rust te komen en te ontspannen. Meestal doe ik dit 's avonds. Maar er komt meer bij kijken dan een beetje haken.

Overdag kan je mij meestal vinden achter de computer. Oorspronkelijk ligt daar ook mijn achtergrond. Ontwerpen en vormgeving. Marketing en sales.

Ooit deed ik dat voor grote bedrijven. Brochures, websites, catalogi en folders maken. Voor winkels waar je regelmatig komt. Je hebt vast wel eens wat van mij voorbij zien komen. Alleen kon je dat niet weten.

Maar mijn hart lag hier niet.
Wel bij marketing, maar niet bij de producten, collega's en klanten. Dus nam ik afscheid en koos nu echt voor de rode draad in mijn leven... handwerken.
Het werk is nu niet anders. Nou ja... toch wel. Ik doe nu wat ik het liefste doe.


Mijn werkplek is niet groot. 

Nog altijd ben ik bezig met ontwerpen, 
vormgeving en marketing. Overdag fotografeer ik de projecten en werk ik patronen uit. Schrijf ik nieuwsbrieven, berichten voor social media en mijn blog. Heb ik contact met volgers, winkels en leveranciers. En werk ik aan mijn website en webshop.

Maar wel kleurrijk en inspirerend. 
Ik word er blij van, want wie wil nou niet werken op zo'n 'vrolijk kantoor'. In mijn werkkamer staat een grote kast vol heerlijke garens, lapjes stof in de meest uiteenlopende kleuren en prints. En veel handwerkspullen... ter inspiratie, potten vol brei- en haaknaalden, knoopjes, boeken en lintjes - heel veel lintjes ...

En... ik werk tussen mijn projecten. Soms alleen maar probeersels waar ik ooit nog eens wat mee wil gaan doen. Soms al jaren geleden gemaakt. Het is fijn om te zien wat ik gemaakt heb. 

En niet te vergeten... de handwerkwinkels en -beurzen zijn ook de plaatsen waar ik graag werk. Waar ik ben om fijne workshops te geven. Met jou in contact te komen. Te weten komen wat jij graag wilt leren, waar jij blij van wordt. En om naar jouw verhaal te luisteren. Waarom jij blij wordt van handwerken.

Ik doe wat ik het allerliefste doe.

Op plekken waar ik vrolijk van wordt en energie van krijg. Ik zou dat jou ook zo gunnen!

Heb jij ook zo'n fijne plek waar je gelukkig van wordt? Kijk dit weekend eens rond? Sorteer je materialen en ruim het netjes op. Kleur en een fijne werkplek geeft je energie!

Fijn weekend!
ps. Heb je deze video al gezien? Hierin maak ik de winnaars van het 'Handwerkpakket' bekend en zie je meteen 'mijn werkplek' waar ik 's avonds altijd heerlijk zit te haken!