MASTERCLASS ' Memory Deken Maken'


Mariëtte kwam vorige week de Memory Deken en kussens ophalen die ik voor haar maakte. De mooiste herinneringen aan dierbare momenten verwerkt in een unieke handgemaakte deken. Tranen in haar ogen van ontroering.
Ik zie zo mijn man weer door de tuin lopen in dat vest. En die overhemden... die droeg hij tijdens die mooie reizen die we samen maakten. Oh... ik vind het prachtig geworden. Wat ben ik hier blij mee!

Al jaren hing de kleding van haar overleden man nog in de kast. Ze kon er geen afscheid van nemen. Weg doen was zo moeilijk en leek zo definitief. Totdat ze op mijn website terecht kwam en een herinneringsdeken liet maken.

Het werd een unieke quilt met details uit - voor haar - bijzondere kledingstukken. Wat haar man het liefste droeg. En waar zij samen mooie, warme en dierbare herinneringen aan hadden. Ieder lapje met zorg geselecteerd en verwerkt.

Een deken om troost bij te zoeken. Wat niet verstopt hoeft te worden in een doos op zolder. Of ergens achter in de kast. Een deken waar je iedere dag van mag genieten. Om bij stil te staan aan wat eens was. En levenslang mag blijven koesteren.

De Memory Deken van Mariëtte was niet de eerste die ik maakte. Ik maakte er al velen...  allemaal anders. Allen met een eigen en uniek verhaal. En iedere keer weer blijft het bijzonder en dankbaar om te doen.
Nieuwsgierig naar de andere Memory Dekens? Je vindt ze op de website.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _


NIEUW Masterclass “Zo Maak Je Zelf Jouw Unieke Memory Deken’

Heb jij ook nog een doos met dierbare kleding op zolder? Of hangt de kleding van jouw kindje of geliefde alweer een tijd ongedragen in de kast? Misschien omdat je niet weet wat je er mee wilt doen. Of het gewoon niet kan weg doen.

Zelf een Memory Deken maken kan ook! 

In mijn gloednieuwe Masterclass ‘Zo Maak je Zelf Jouw Unieke Memory Deken’ deel ik mijn beste tips over welke kleding je het beste kan gebruiken, over compositie en kleuren.

Wat leer je in de ‘MASTERCLASS’?

Je leert hoe je netjes de lapjes en lagen aan elkaar kan naaien met een unieke herinneringsdeken als resultaat. Om een leven lang lief te hebben! Ook als je nog niet zo’n talent bent achter de naaimachine! Ik leer je:

•  Welke materialen en tools je nodig hebt.
•  Hoe sorteer je de juiste kleding in de juiste kleurenmix?
•  Lapjes uit kleding maken met bijzondere details en balans.
•  Stap voor stap van lapje naar lappendeken.
•  Hoe je zonder oneffenheden de lagen aan elkaar maakt.
•  Het doorstikken van de herinneringsquilt.
•  Hoe je de deken netjes afwerkt met een mooie rand en strakke hoeken.


De Masterclass ‘Zo maak je Zelf Jouw Unieke Memory Deken’ bestaat uit 6 digitale naailessen (PDF’s) met duidelijk vormgegeven en uitgebreide beschrijving, veel voorbeelden, illustraties en stap-voor-stap foto’s.

Zet je naaimachine (of die van je oma) maar vast klaar. Pak de doos met kleding van zolder. Bestel, download en START VANDAAG om jouw herinneringsdeken te maken.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

P.S. Had je al gezien dat ik aanstaande zaterdag workshops geef in Hoogezand? Je kan nog aanschuiven of kom gezellig langs. Of... zie ik je in Hoogerheide, Lemmer, Zoetermeer of bij de Handwerkcruise in Giethoorn?