Kussen OLLE... in welke kleur haak jij?

"Je hoeft niet alles te doen wat de juf zegt."

Weet je wat zo leuk is van een hobby? Je kan er je eigen creativiteit in leggen. We zijn nou eenmaal niet hetzelfde.
Jij haakt misschien los, een ander juist vast. Jij bent dol op katoen, de ander op een poezelig zacht wolletje. Jij bent dol op aardetinten? Van jouw haakvriendin kan het niet kleurrijk genoeg zijn.



Vaak zie ik dezelfde kleuren voorbij komen als ik gebruikte in het ontwerp. Dat is zo, zo gaaf. Mijn dag is weer goed :-). Want blijkbaar spreken mijn kleuren jou aan. Maar is dat ook echt wat bij jou past? Op jouw bank? Waarom kies je niet jouw lievelingskleuren? Waarom kies je niet iets wat echt bij je vloerkleed, bank en stoel past? 

We zijn allemaal anders en dat is juist goed. Zo blijf je uniek en kan je echt zeggen dat het jouw 'kunstwerk' is geworden.

Neem nou kussen OLLE.

Er zijn prachtige kleurencombinaties te verzinnen. Zoals in de proeflapjes. Of de voorbeelden hierboven. Mooie kleuren toch? En ook al ga je voor die ene combinatie, dan nog wordt het weer heel anders als je de kleuren in een andere volgorde gebruikt. Ik heb dat hier bijvoorbeeld gedaan bij kussen PIPPA. Dezelfde kleuren, maar anders toegepast. En weet je wat daar zo leuk aan is? Als je er een paar maakt, zijn ze verschillend (lees: niet saai om te haken) én... ze passen geweldig mooi bij elkaar! Is dat niet een tof idee?
- Kussen Pippa, dezelfde kleuren. Anders gecombineerd. -

Dat kan natuurlijk ook als je verschillende kussen patronen haakt. Bijvoorbeeld OLLE, PIPPA en het nieuwste ontwerp LILY. Kies één palet wat jij mooi vindt en voilá... een rustig geheel en passend bij elkaar.

Kussen OLLE wordt - volgens patroon - in 3 kleuren gehaakt. Maar Inge deed het anders. Bij gebrek aan voldoende garen haakte ze OLLE in 4 kleuren. Het korte tussenstuk kreeg de extra kleur. Superleuk idee.

OLLE is al veel gehaakt. 

Er zijn dames bij die er al 3, 4 of zelfs 5 gehaakt hebben. Niet zo gek, want het is een heerlijk patroon om te haken. Ter inspiratie deel ik hieronder een paar foto's:

Heb jij OLLE of de andere kussens al eens gehaakt? In de webshop vind je het patroon en heel veel andere leukerds om te haken!

- - - - -
Ik krijg vaak de vraag hoe je dat doet... met twee kleuren haken. Zaterdag 22 juni ben ik bij Twee Steekjes Los in Hattem (tussen Apeldoorn en Zwolle) waar ik in de ochtendworkshop je graag uitleg hoe OLLE en PIPPA kan haken. En 'smiddags geef ik de workshop Scandinavisch Borduren. Allebei kan natuurlijk ook ;-). Opgeven via de winkel. Tot de 22e. Leg je haaknaald en garen maar vast klaar!

- Fotocredits OLLE: o.a. Indeoudewerkplaats, alja.eskeschevalking, huisenhaak, elsgooddies, metstipjes -