Borduren in Zweedse kleuren!


Ik krijg vaak de vraag of het gehaakt is. Ja, klopt. Het is gehaakt. Maar ook geborduurd.

Met borduren kan je je haakwerk verfraaien. Je breiwerk trouwens ook. En ingewikkeld is het niet. Ook al ziet het er wel zo uit. De kracht zit hem in het herhalen van de steken. De juiste kleurencombinatie. En geduld.


Maar jee, wat kan je dan prachtige structuren maken. Of alleen een rand, een boord. Je fleurt jouw haakwerk er mee op. Maakt van iets 'saais' opeens iets heel bijzonders.

Deze etui is gemaakt door Handmade by Esther. Wat een ge-wel-di-ge kleuren. Typisch Zweeds!

- Fotocredits: Handmadebyesthernl

"Nou, de rits en voering was ff een dingetje maar het is me gelukt (geef mij maar een haaknaald). Blij met m’n nieuwe haaknaalden-etuitje. Er zullen nog wel meer van deze etuitjes volgen, want het is echt een leuk patroon om te maken!" - Esther

Het patroon MOLLY&MILL vind je in de Handwerkjuffie webshop.


- Fotocredits: Stéphanie Brouwer-Haytink, Zweden - 

- - - - -
* WORKSHOP SCANDINAVISCH BORDUREN* 

Liever meer steken leren kan ook. Zaterdag 22 juni geef ik bij Twee Steekjes Los in Hattem (tussen Apeldoorn en Zwolle) een WORKSHOP waar ik je alles uitleg over borduursteken op haakwerk. Opgeven kan bij de winkel

En... oh ja... wil je meteen beginnen? Neem dan een gehaakt lapje mee (ca. 10x10 cm, vasten). Kan je meteen aan de slag met borduursteken oefenen.