dinsdag 17 februari 2015

SUZANI borduurarmband

Dagen gingen er voorbij. 5 Lange dagen van stilte, maar vandaag kreeg ik dan eindelijk een berichtje uit Zuid-Afrika! Zoonlief heeft het reuze naar zijn zin, heeft al zoveel nieuwe indrukken opgedaan... De school waar hij les gaat geven, de kust, Kaapstad, de bevolking, overal Mandela en de townships. Hij vindt het geweldig! En eindelijk kan ik vanavond ook weer rustig slapen :-)...



Vandaag heb ik zelf ook maar weer eens een armband geborduurd. Er zijn er al velen op de post gegaan, maar deze is helemaal nieuw. Een mooie brede zwarte armband met dubbele drukknoopjes. Een uitdaging, want zelf draag ik niet veel zwarte kleding. Eén van de weinige zwarte zwarte kledingstukken in de kast zijn mijn zwarte Suzani laarzen. Nou ja ... zwart? Ze zijn door hun vrolijke borduursels eigenlijk toch wel heel kleurrijk.


Ik gebruikte de kleurtinten van deze laarzen en ging met het borduren aan de slag. Ter inspiratie gebruikte ik een Fair Isle patroon. Uit een boek wat ik vorige week van een vriendin cadeau kreeg. Kwam dat even mooi uit. Zo zie je dat breipatronen ook prima gebruikt kunnen worden om te borduren.


Ik borduurde rij voor rij. Met borduurgaren in 3 draden gesplitst. Daarna vulde ik de tussenliggende ruimtes op, zodat ik niet meer hoefde te tellen. Wel zo makkelijk! En eigenlijk met de eerste rijen ziet de armband er ook al mooi uit.


Het lastige was het zwarte randje. Zwart op zwart, lastig te zien. Maar het resultaat is wel leuk. Zo komen de puntjes van het patroon mooier uit. Nu alleen nog een bijpassende smalle zwarte armband maken. Een project voor vanavond wellicht... Maar wel op tijd naar bed. Kan nu eindelijk weer rustig slapen.

Fijne avond allemaal!

11 opmerkingen:

  1. Wat een gave armbanden! En heerlijk dat je nu weer even gerustgesteld bent...weet een beetje hoe het voelt, mijn zoon ging 2 jaar geleden enkele weken naar China..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. als klein meisje heb ik er ook zo eens 1 gemaakt ( 40 jaar geleden of zo ? ) Ik gebruikte gewoon een stukje van die gaatjesborduurstof ( ik wete niet goed hoe dat juist heet ) en mama naaiden dat om zodat het niet rafelde. Ik zette er drukknopen op en naaide er in kruisjessteek rode bloemen, groene blaadjes en een blauwe achtergrond op. ik heb dat ding zeer vaak gedragen en was zo fier als een gieter !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg! Zijn die (ongeborduurde) armbanden ergens te koop?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Nicole, je kan ze vinden in mijn webshop... zie de link onderaan het blogbericht! Groetjes, Stéphanie

      Verwijderen
    2. Hi Nicole, je kan ze vinden in mijn webshop... zie de link onderaan het blogbericht! Groetjes, Stéphanie

      Verwijderen
  4. wat zijn ze leuk die armbanden...en idd dat fair islepatroon pas heel mooi! Hihi...ik snap je zó goed..van dat rustig slapen!!! Heerlijk dat je iets van hem hebt gehoord! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dear Stephanie, your bracelets look gorgeous, though I do not wear black a lot, either. But your boots, I'm speechless... I would wear them without hesitation, wo cares for black, when there are so many beautiful colours! Have a nice week, Viola

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je armbanden zijn super mooi ik ben ook zo als de kinderen weg zijn ben ik ongerust tot ik iets gehoord heb groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Handwerkjuffie,
    Ik wilde op je webshop de bohemian armbanden bestellen , de brede en de dunne versie en zwart . Maar bij het invullen van de gegevens kon ik het land niet invullen. Dus hij gaf steeds een fout aan. En kan je alleen via Paypall betalen? Ik kan alleen via ideal betalen. Mischien kan ik het via overschrijven van bedrag doen. Mischien kan je me mailen. drikjevdweijde@hotmail.com

    Groetjes Hendrika

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oef ik kan mij voorstellen dat je graag iets wilde horen. Ik moet er niet aan denken dat mijn grut zo iets gaat ondernemen maar aan de andere kant vind ik het heel stoer van hem!. Vanavond weer lekker slapen. groetjes Sandra

    PS leuke poncho heb je ook gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pfffff, hoe herkenbaar, ook zoon die voor studie 4 maanden naar Zuid-Afrika vertrok.........
    Voor straks lekker slapen en geniet van alle enthousiaste verhalen van je zoon!
    Groetjes 10eke
    PS wat een enige laarsjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...