Inspirerende ontmoetingen



Een week voor ik ging trouwen begon voor mij het handwerkseizoen voor mij weer. Twee dagen lang mocht ik mijn nieuwe projecten en haakpatronen presenteren aan winkeliers. Afgelopen weekend stond ik weer op een beurs. Deze keer op de Brabantse Brei- en Haakdagen, beter bekend als Knit&Knot in Tilburg. Met mijn nieuwste 'Scandinavisch Haken & Borduren' projecten en een grote workshoptafel. Drie heerlijk inspirerende en gezellig dagen met fijne ontmoetingen.


De draad weer oppakken


Eindelijk komt de structuur en regelmaat na die roerige maanden weer terug. Eerst de bruiloft en daarna nog ziek van een longontsteking. Maar dat is nu over en voorbij, geen excuses meer. Eindelijk kan ik de draad weer oppakken. Zeker nu de avonden langer worden en het wolmandje naast de bank weer roept. Want zeg nou zelf... is het niet heerlijk om aan het eind van de dag tot rust te komen en alles van je af te laten glijden met een handwerkje?

De mini-workshops op de beurs waren leerzaam en heel gezellig. Vaak kwamen de deelneemsters met hun dochter, moeder of vriendin. Maar ook wel alleen. En dat vind ik zo leuk aan zo'n workshop... De verbinding die ontstaat tussen de verschillende vrouwen. Je leert niet alleen een nieuwe techniek, maar omringd je met gelijkgestemden. Vrouwen met dezelfde passie. Ongeacht leeftijd en achtergrond. Ik zie vrouwen eerst wat aarzelend aanschuiven en met stralende ogen weer aan het einde vertrekken. Vol energie en inspiratie.

Ik deel ook regelmatig technieken en inzichten die niet direct over het workshop project gaan. Maar tips die je ook bij andere projecten kan gebruiken. Omdat ik het leuk vind om het jou te leren. Mijn kennis met jou te delen.

En mijn liefde voor Scandinavië aan jou door te geven. Want dat vind ik zo bijzonder. Steeds vaker krijg ik prachtige verhalen over Scandinavië en Zweden te horen. Vakantieverhalen, over tweede (vakantie)huisjes en familie die geëmigreerd is. Zo fijn dat jullie dat willen delen. Zo inspireren we elkaar! De mooiste reactie was van een vrouw die toevallig langs mijn stand liep. Ineens draaide ze haar hoofd, werden haar ogen groot terwijl haar blik op mijn flyer gericht was. Ze keek nog een keer naar mijn nieuwe haakprojecten en begon te stuiteren, te wapperen met haar armen en sloeg haar handen voor de mond. Haar ogen vulden zich met tranen. Herkenning, dolenthousiast en dolverliefd op het Hoge Noorden! En de projecten die ze zag. Prachtig! 

Misschien heb je er niets mee. Trekt het je niet om op vakantie te gaan in Scandinavië. En dat is ook okay. Maar de tijdloze ontwerpen met eenvoudige, stijlvolle designs passen in ieder interieur of garderobe. Bijvoorbeeld door een materiaal en kleur te kiezen wat bij jou past. 

Twee mini-workshops op KreaDoe

Terug naar de beurs. Misschien was je er bij, misschien niet. Geen nood... over 2 weken kan je weer aanhaken bij één van de twee waanzinnig leuke en nieuwe mini-workshops. Ja, niet één maar twee verschillende. Want dan ga ik weer naar KreaDoe, Jaarbeurs in Utrecht.

Ik leer je Scandinavisch design BORDUREN OP HAAKWERK. Met eenvoudige basissteken zoals rijgen, naaien en borduursteken worden patronen gemaakt - of een proeflapje zoals vroeger op school - met zeer verschillende en verrassende patronen. Stijlvolle borduursels in Scandinavisch design. En wat zag ik al mooie proeflapjes voorbij komen! De technieken kan je later zelf toepassen op kleding en woonaccessoires.

Zo gaaf... één van mijn nieuwe borduursels op haakwerk is gebruikt voor de promotie van de Knit&Knot. En jij kan dat dus nu ook gewoon leren!

In de andere mini-workshop leer ik je een ‘sneeuwvlok’ MOTIEF INHAKEN. Heb ik weer... ik kon 2 maanden geleden ook niet voorspellen dat het deze week heerlijk warm herfstweer is ;-). Motief inhaken op plat vlak met twee kleuren wat er aan beide kanten mooi uit ziet. Met deze basis kan je zelf de mooiste projecten en patronen maken. Ook bijvoorbeeld leuk voor kerst!

Inschrijven mini-workshop KreaDoe

Klinkt leuk toch? Heb je zin om aan te haken, dan kan je je alvast opgeven via de website. Daar vind je meer informatie en het inschrijfformulier. Er zijn nog slechts een beperkt aantal plaatsen, dus wees snel als je nog wilt aanhaken.

Of kijk hier voor een actueel overzicht van de Scandinavisch Haken workshops in de winkel.