MEMORYDEKEN | Over de grens

'Ik rij liever wat verder, als ik zeker ben van een resultaat naar wens'

Yes... weer een memorydeken klaar. De eerste deken die de grens over gaat!

Ik vind dat echt supertof. Echt! Wie had ooit gedacht... dat ik troostdekens voor wildvreemden zou maken. Klanten uit alle hoeken van het land. En nu dus ook de eerste in België. Ik ben daar heel trots op. En dankbaar dat ik zoveel vertrouwen kreeg om dit te mogen maken.

Het begon ooit met een deken voor mijn dochter. Ze was uit haar vrolijke Oiliy kleding gegroeid. En wegdoen kon ik echt niet.

Zoveel leuke prints en bijzondere details. Ik werd er altijd zo blij van en het stond haar zo leuk! Dus besloot ik voor haar de kleding te verwerken in een deken. Voor later, als herinnering. Ze heeft en gebruikt het nog steeds, 13 jaar later.

Daarna kwam een eerste opdracht van een onbekende. Ze had het gezien op mijn blog en wilde een deken van babykleding.

Van het een kwam het ander. Hele verschillende dekens... van babykleding, overleden personen, een verzameling shawls die te mooi waren om afscheid van te nemen. Zelfs een deken voor Zeeman met hun collectie erin verwerkt als afscheidscadeau voor een collega.
Inmiddels staat de teller op 50. 50 Dekens vol mooie en bijzondere momenten. Voor klanten uit het hele land. Laatst zei een klant dat ze het niet erg zou vinden anderhalf uur in de auto te rijden. Als het gevoel maar goed zou zijn. En het resultaat naar wens.

En nu dus de eerste deken die naar België gaat. 


'WOOW !!! Zalig om naar te kijken. ZAAAAAAAALIG !!!!'

- Moeder van Miete - 

Een bijzondere herinneringsdeken voor een kleurrijke jongedame: Miete. Modestudent, veel fifties jurkjes. Ook shirts van haar hobbies en opleiding zijn er in verwerkt. Kleding waarvan het pijn deed om zomaar afstand van te doen. Vandaar de deken. Kleurrijk en vrolijk. 

Een herinnering aan een onbezorgde en avontuurlijke jeugd. 

De eerste reactie van de moeder van Miete? "WOW. Zalig om naar te kijken." Zo blij is ze met de deken. Of liever gezegd. Twee dekens. Teveel kleding, dus sorteerde ik de kleding in twee stapels en ging ermee aan de slag.

Liever twee mooie dekens, dan één minder fraaie.

Hoe die andere is geworden deel ik binnenkort met je. Ik ben blij met het resultaat. En trots dat deze deken de grens passeert. Op naar de volgende 50, op naar andere landen.

Hier vind je alle informatie: MEMORYDEKENS > 





En zelf een memorydeken maken kan ook!




In 6 lessen leert Handwerkjuffie je welke kleding je het beste kan gebruiken, over compositie en kleuren. Je leert hoe je netjes de lapjes en lagen aan elkaar kan naaien met een unieke herinneringsdeken als resultaat. Om een leven lang te koesteren! Ook als je niet zo'n talent bent achter de naaimachine!
De 6 Masterclass digitale naailessen:

• Les 1. Kleding & kleur
• Les 2. Lapjes knippen
• Les 3. Van lapjes tot lappendeken
• Les 4. Laag voor laag aan elkaar
• Les 5. Doorstikken
• Les 6. Rand en hoeken maken

Je las een blog van Handwerkjuffie

Ik schrijf natuurlijk niet alleen blogs. Ik ben ook ontwerper van memorydekens en handwerkpatronen. 

Nieuwe blogs in je mailbox? Schrijf je in en ontvang ook direct een gratis breipatroon.
Wat ook mag, is doorklikken naar mijn andere pagina's: 

Wat ik doe:
  
> Haakpatronen - shoppen, downloaden en direct aan de slag
> Memorydekens - ontwerpen van een dierbare troostdekens
> Workshops - als je zin hebt in een inspirerende en creatieve middag
En verder: