HAAKPATROON NORDIC NORA | Winterzon en wollige wanten

'Winterzon en wollige wanten'

Ben je weleens in de winter in de wit besneeuwde bergen geweest? Sneeuw tot waar je kan kijken, rotsige bergtoppen met een witte deken, de frisse en strakblauwe lucht... Heerlijk! Ik hou van de winter. Niet in Nederland, maar wel daar waar het écht winter is.

Onlangs was ik er weer een paar dagen. In Zwitserland om te skiën. Het heerlijk om je ultiem vrij te voelen op de ski's, op de top van de wereld. Zo voelt dat :-)!

Een paar dagen er voor bedacht ik dat het wellicht leuk zou zijn om wanten te haken. 
Passend bij de 'Nordic Nora Shawl', gehaakt in warme sokkenwol. Dus haakte ik een paar thuis. En een paar onderweg in de auto. Het leek mij namelijk wel leuk om ze inde sneeuw te fotograferen.

De eerste zonnige ochtend trok ik de ski's aan, zoefde naar beneden en keek ik rond naar eeen geschikte plek voor de foto's. Ha! Dat ingesneeuwde hekje met die bergen op de achtergrond leek mij wel wat. Dus terug naar beneden, haakwerk en tas met wol uit de auto en hup... weer naar boven. 

Helemaal afgeladen ging ik nog een keer de berg af, alsof ik net uit de supermarkt kwam... haha! Vervolgens zocht ik het hekje opnieuw, ski's en skikleding uit en rolden de bollen wol over de piste. Het was een komische en onvergetelijke ervaring. De eerste keer met wol en haaknaald de berg op! Handig is anders, maar je krijgt wel de leukste plaatjes.


Ik begrijp best dat je nu niet zit te wachten op wanten. 


Het voorjaar komt er aan en je wilt naar buiten. De deuren open en frisse lucht naar binnen laten. Blij worden van de zon en voorjaarsbloemen. Haken in vrolijke kleuren, fris en zonnig. Heb ik ook.

En toch laat ik de wanten wel even aan je zien. Ze zijn namelijk best leuk geworden. En makkelijker te maken dan de 'Svenska Vantar'. Daarna gaan ze tot het najaar de kast in ;-). 

Wel schrijf ik alvast het patroon van de 'Vantar Valle' voor je uit en komt het in de shop (Vantar is Zweeds voor wanten). Voor het moment dat het weer kouder wordt en weer voor 'winterproof' wollige wanten!


Je las een blog van Handwerkjuffie

Ik schrijf natuurlijk niet alleen blogs. Ik ben ook ontwerper van memorydekens en handwerkpatronen. 

Nieuwe blogs in je mailbox? Schrijf je in en ontvang ook direct een gratis breipatroon.
Wat ook mag, is doorklikken naar mijn andere pagina's: 

Wat ik doe:
  
> Haakpatronen - shoppen, downloaden en direct aan de slag
> Memorydekens - ontwerpen van een dierbare troostdekens
> Workshops - als je zin hebt in een inspirerende en creatieve middag
En verder: