Vi är gifta! Getrouwd!


Echt hoor, als je het mij een jaar geleden verteld zou hebben, zou ik vast heel hard gelachen hebben. Ja hoor... Ik? Trouwen? Met wie dan? En was ik niet degene die de afgelopen jaren riep dat ik dat echt NOOIT meer wilde? Dat ik mij prima alleen kon vermaken?

Een jaar geleden had ik werkelijk geen idee wat er een dikke week geleden zou gebeuren. Ik had niet eens een relatie. Was er ook totaal niet mee bezig. En toch heb ik het gedaan... Ik ben GETROUWD!

"Don't wait for the right person to come into your life. 
Make yourself the right person to walk into someone else's life."

24 November 2017. Ik had een half jaar ervoor weer richting aan mijn leven gegeven, een duidelijke keuze gemaakt. En ik durfde weer mijzelf te zijn. Mij echt te laten zien. Zichtbaar te worden. De jaren daarvoor durfde en kon ik dat niet. Altijd over mijn schouder kijken of er niemand meekeek wat ik deed of schreef. Het voelde als een enorme last. Maar die had ik afgeschud... eindelijk.
.
En nu kon ik volop gaan en staan voor wie ik werkelijk ben en wil zijn. Loslaten wat mij niet gelukkig maakte. Ik maakte een bewuste keuze... alleen doen waar ik blij van word. Wat mij energie geeft. Niet meer toelaten wat mij leegzuigt. Ik koos ook volop voor het ondernemerschap. Volgde trainingen, mijn workshops liepen lekker, ik blaakte van energie en positiviteit. En ik werd eindelijk weer zichtbaar op social media. Alleen... ik had nagenoeg geen foto's van mijzelf van de jaren daarvoor. Op een mooie herfstdag deed ik een fotoshoot. En postte er één van. Nog geen kwartier later kreeg ik dit berichtje van mijn hubbie met 6 woorden...
.
'Prachtige foto. Keer uit eten binnenkort?'
.
Achteraf bleek hij geïnspireerd geraakt en nieuwsgierig geworden. Een "keer" uit eten bleek de volgende dag al. Mijn hubbie was geen onbekende. 37 Jaar splitsten onze wegen. Gingen we ieder een eigen kant op. In al die jaren hadden we echter geen enkel contact. Het was dan ook één grote verrassing.
.
En tien maanden geleden stond hij dan opeens weer voor mijn deur. We zouden uit eten gaan en bijkletsen. We reden naar de stad om te gaan eten. De rust daalde over mij heen. 
.
Wow, dat was raar. Het voelde zo vertrouwd. Helemaal niet ongemakkelijk. Wandelend op pad naar het restaurant wist ik het al. En echt, ik was totaal niet met een relatie bezig.... Maar ik voelde het, ik voelde het in alles... Dit voelt zo fijn, zo vertrouwd, zo als 'thuiskomen'. Dit zou wel eens mijn grote liefde kunnen worden...
.
We hebben een waanzinnige avond gehad. En allebei verbaasd over hoe we op dezelfde manier in het leven staan, hoeveel raakvlakken we hebben. Dat je je niet mooier hoeft voor te doen dan dat je bent, omdat we elkaar door en door kennen uit onze kinderjaren. 8 Jaar samen in de klas gezeten. Samen buiten gespeeld, hutten gebouwd in het bos, met de zeepkist en crossfiets geraced. Dezelfde basis gedeeld.
.

En ja... vroeger ook 'op elkaar' geweest 
.
Er was weer een enorme klik. We voelden het allebei. En toch duurde het nog ruim een maand voordat we elkaar dat durfden te bekennen... Maar daarna ging het snel. Het voelde vanaf de eerste minuut alsof het nooit anders geweest was. Alles leek vanzelf te gaan. Voorbestemd voor die ander. Na 3 maanden werd ik ten huwelijk gevraagd en inmiddels zijn we getrouwd, dolverliefd en gelukkig.
.
Eindelijk samen met mijn hubbie waarbij ik volledig mezelf mag zijn, alles vertrouwd voelt, iedere dag mee kan lachen, waanzinnig lief is voor mij, mee kan sparren, dromen en doen!
.
Onze trouwdag was geweldig. Wat je noemt 'de mooiste dag van je leven'. En natuurlijk gaat het niet alleen om deze dag. Het is slecht een begin van een mooi leven samen. Of een doorstart. Maar wel helemaal zoals waar wij van droomden. Niet alleen de dag zelf, maar ook van de aanloop er naartoe hebben we genoten. Veel zelf gemaakt - zoals de trouwkaarten, omslagdoek en decoratie - en zelf bedacht. Met als thema 'De natuur en het bos' waar wij zou van houden.
.
Echt, als je het mij een jaar geleden gevraagd zou hebben, wist ik niet dat ik nu zo gelukkig zou zijn! Zo zie je dat het leven vol mooie verrassingen kan zitten.
- - - - - -
Oh ja.... volgende week kan je mij weer 3 dagen vinden op Knit&Knot. Deze gezellige beurs is op 12-13-14 oktober in de Koepelhal in Tilburg. Ik ben daar weer met twee waanzinnig leuke en nieuwe mini-workshops: 'Borduren op haakwerk' en 'Sneeuwklok inhaken'. Denk je, dat lijkt mij wel wat en ik wil meer horen over dit sprookje ;-)? Kijk dan even op www.handwerkjuffie.nl/workshops en schrijf je alvast in om verzekerd te zijn van een plekje!