De wereld op z'n kop

november 16, 2014

Presenteerde ik een paar weken geleden nog mijn nieuwe slaapdomein, nu wordt er beneden een hoop geklust. Zoals ik al vertelde zijn de herstelwerkzaamheden na de waterschade van afgelopen zomer in volle gang. Ook de afgelopen week is er weer een hoop veranderd....

- Muffin vindt de nieuwe bank ook fijn - 

Via een geweldige ruil ben ik aan een nieuwe bank gekomen. De oude zat prima, maar was een beetje saai. Hij paste gewoon niet meer bij de rest van de kleurrijke inrichting. Dus ook de bank kon wel een kleurtje gebruiken. Mijn vriendin wilde hem dolgraag overnemen en voor een prikkie kon ik deze op de kop tikken. Hij zit heerlijk, maar staat wel een beetje raar nu....


... want om de bank heen stapelen zich de dozen met keukengerei, boeken en accessoires zich langzaam op tot grote hoogte.


En gisteren was het dan zover. Alle keukenkastjes leeg, de oude keuken was rijp om gesloopt te worden. Met wat hulp van vrienden was de klus zo gedaan. De komende week wordt het dus afzien. Geen keuken, alleen een lege ruimte. Maar volgend weekend ziet alles er vast weer anders uit. Niet alleen de keuken, maar ook de dozen weer weg uit de woonkamer.


Om toch tot een beetje ontspanning te komen, duik ik 's avonds dus op de nieuwe bank met een haakwerkje. Of eigenlijk 2. Er staan altijd verschillende mandjes met meerdere projecten. Soms heb ik even genoeg van het ene, en ga dan weer verder met het andere. Ken je dat?


Op dit moment ben ik een granny deken aan het maken. Een fijne deken voor de koele winteravonden. Van bolletjes die ik over had van andere projecten. De kleuren zijn geïnspireerd op mijn kleurrijke blauwe kastje. En op de geweldig mooie granny deken van Brigitte. Ze is enorm inspirerend met haar kleurrijke (en tikkeltje rommelige, maar vooral vrolijke) foto's :-. Het is wel een project wat niet 1-2-3- af is, maar door de herhaling en vele kleuren fijn om op te pakken en even nergens aan te hoeven denken. Ik word helemaal blij van de fijne kleuren.

- De gehaakte slinger maakte ik al een tijd geleden -

Het andere project wordt een vest. Je kent ze vast, die Noorse of Fair Isle truien en vesten. Inbreien met kleuren is zo mooi, maar haken heeft vind ik net iets leuker om te doen. In mijn volgende blogbericht laat ik zien hoe deze vordert.


Met de drukke week voor de deur is het vandaag een echte dag om weer even te ontspannen... lekker op de bank verder haken. Fijne zondag allemaal!


You Might Also Like

19 reacties

  1. Wat super dat je deze mooie rode bank zo kon aanschaffen. Ik moet er zelf niet aan denken, maar als ik jouw kleurrijke inerieur zo eens bekijk, dan vind ik het wel helemaal geweldig mooi.
    En wat leuk dat jij ook je inspiratie kunt vinden bij Brigitte, die heeft geweldig lef als het om kleuren gaat... Je bent zo een heerlijke warme deken aan het haken. Ik ben ook heel benieuwd naar je vest...
    Ik wens je een heel fijne dag, en heel veel succes komende week,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mrrjam, dankjewel voor het ocmpliment (hoop ik toch)

      Verwijderen
  2. Ziet e zeer gezellig uit met al due kleuren!
    En idd een heerlijke dag om te haken. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toffe bank zeg! Ben benieuwd of jullie keuken ook zo kleurrijk wordt! Succes met haken, mooie kleurtjes! Fijne zondag nog! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke bank. Zou ook prima in mijn kleurrijke huis staan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wordt de keuken ook zo kleurrijk? Succes komende week. Gewoon lekker veel haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O maar dis so mooi en kleurvol! Ek is bly jy blog weer. Groete uit Doha!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw geweldig je deken. Het wordt steeds mooier, sterkte nog even met je keuken!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Succes met de verbouwing, de deken is prachtig! En ja, ik wissel ook vaak wat projectjes af ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Succes deze week met survivallen in je eigen huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jullie zullen wel blij zijn als de verbouwingen achter de rug zijn groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige kleurencombinaties. Ik ben weg van dat grote schilderij! Is dat Frida Kahlo die daar op afgebeeld staat???
    grtjs
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Stephanie,

    Was dat even schrikken toen ik deze blogpost las, eerst een compliment en dan las ik "rommelig". Daar ben ik dan toch maar over gaan nadenken. sterker : ik heb er een blogpost over geschreven.
    Lees maar:
    http://www.homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2014/11/rommellig.html

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt voor je warme woorden en blij met je snelle reactie, dat bewijst maar weer dat we toch om elkaar geven:)

    Eigenlijk weet ik diep in mijn hart best wat je bedoelt: mijn blog is inderdaad soms een allegaartje. Er zijn er ook al anderen die dat hebben gezegd :) No worries.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige deken ben je aan het maken en ik ben héél benieuwd naar je vest! Ik ben zelf toevallig net begonnen aan fair isle polswarmers.
    Oh ja... Ik ben ook zo'n 'mandjesmens' :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt prachtig en ja die brigitte is een kleurrijk mens ,heerlijk en mooie bank bij jouw dus ook lekker kleurig

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet er super uit! Mag ik vragen welke wol je gebruikt?

    Groetjes,

    Gin

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie