zaterdag 20 december 2014

Aan de haak... STRIPLEY deken



Wat was ik blij. Na avonden hetzelfde vierkantje gehaakt te hebben, was de granny square deken eindelijk af. Maar al snel merkte ik dat ik het miste. Iets om te maken waar je niet teveel over na hoeft te denken. Dat je handen eigenlijk vanzelf het werk doen. En aangezien ik op dit moment al genoeg aan mijn hoofd hebt, zocht ik weer een eenvoudig haakwerkje.



Eerst iets kleins, leuk voor even tussendoor. Het werd een kerstbal. Ik haakte hem naar aanleiding van een breipatroon, maar inplaats van breien haakte ik de bal in halve stokjes. Met glitterbolletjes van de Action. Misschien was achteraf gezien het beter geweest het in vasten te haken. Het was de bedoeling om er meerdere te maken, maar na deze uit de kluiten gewassen kerstbal koos ik er toch voor om weer een deken te gaan maken.

- Alsof ik nog niet genoeg dekens heb! -

- Past ook mooi bij het bed uit Mongolië van dochter Sterre - 

Niet om weer avond na avond aan te werken. Maar gewoon, voor tussendoor. Als het ene project af is en ik nog niet weet wat het volgende gaat worden. Nog een deken, maar voorlopig nog lang niet af.


Op het moment dat ik een begin maakte aan deze gestreepte deken, was ik eerst wat steken aan het proberen en kleine proeflapjes aan het maken van de bolletjes die ik voorhanden had. En dat was het mandje garen wat over was van de granny deken. Ik kon immers nergens anders bij, vanwege de verbouwing. 


Met deze bolletjes ben ik dus begonnen, wat andere kleuren uit mijn restjesmand toegevoegd. Het wordt een bont gekleurd geval, maar dat past wel bij mij. En bij de vorige deken. Na de eerste rijen twijfelde ik... gaat het echt wel iets worden? Maar nu ik verder ben gekomen, wordt hij steeds leuker. Voorlopig hoef ik me niet te vervelen....

Fijn weekend allemaal!

16 opmerkingen:

  1. Deken en kerstbal zijn heeeeeeeeeeel mooi groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De deken vind ik erg mooi! Ik ben heel benieuwd hoe je die hoekjes in de rijen hebt gemaakt.

    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zeg! Die streepjes lijken mij ook wel wat. Volgens mij haakt dat heerlijk weg.
    Je kerstbal is ook prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!! En wat leuk met die schuin verspringende kleuren!
    Groetjes 10eke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie dekens! Heb je die gevlochten ook zelf gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een plaatje weer!Ik heb dat ook...van die grote projecten zoals een deken/plaid...sommige vinden het een verschrikking,ik vind het heerlijk...er niet bij na hoeven denken en net wat je zegt...heerlijke tussendoortjes voor als je even niet weet wat te haken/maken of daar geen zin in hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kunt NOOIT genoeg dekens hebben! :-)))
    En de jouwe is/wordt prachtig.
    Weet je al wat je met de draadjes gaat doen? Ik heb van dit patroon ook een dekentje gehaakt. Nadeel van instoppen is, dat deze deken een beetje gaat trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal haak ik de draadjes gelijk mee. Nu wil ik ze als franje gaan gebruiken...

      Verwijderen
    2. Slim! En het past heel goed!

      Verwijderen
  8. WUNDERSCHÖN ist die DECKE geworden
    auch die KUGEL sehr schön anzusehn,,
    wünsche noch schöne WEIHNACHTEN
    liebe GRÜßE aus TIROL
    bis bald die BIRGIT

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind dit echt een super mooi project!!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauw, wat een beauty ! Zo grappig, gisteren keek ik naar al die halve bollen en bollen die geen bestemming meer hadden en ik ben begonnen aan een bijzondere kleurrijke deken. Wel heel anders dan deze, zonder patroon maar ik vind het nu al leuk! Wordt vervolgd...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi! Wat een leuk patroon haak je! Heerlijk toch, om genoeg dekens bij de hand te hebben?! Zo grijp je in ieder geval nooit mis. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna


    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vind je haak werk prachtig! Mooie kleuren, maar die draadjes......

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi Juffie,
    Just discovered your blog and as I'm fascinated with crochet but can't really do it��
    I wondered if there is a chance of getting the pattern for this blanket , I would really love to try it , my friend , a brilliant crocheter (?) is going to teach me, you think I'll still learn at my age ?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...