maandag 29 december 2014

Winterse HARTJES


Hebben jullie allemaal genoten van de feestdagen? 

Voor ons zijn het voornamelijk niets moet, alles mag dagen. Jaren geleden - voor de scheiding - keek ik ontzettend uit naar deze periode. Dagen bezig het huis te versieren, recepten zoeken en uitproberen. Stress om de boodschappen en zorgen dat de dagen met (schoon)familie gezellig zouden verlopen.


Nu - als alleenstaande moeder - is er een hoop veranderd. Geen geplan meer met familiebezoekjes en ook de maaltijden op de kerstdagen gaan een stuk makkelijker. Gewoon iets lekkers op tafel zetten zonder alle kookboeken door te bladeren. En vooral lekker doen waar we zin in hebben.


Zo ben ik iets gaan maken met de naaimachine, waar ik al lang van droomde. Iets waar je eigenlijk niets aan hebt, maar wel ontzettend leuk is om te doen. Daarom juist nu, in deze periode van doen waar ik zin in heb. Ik ben een echte Heidi jurk aan het maken, een Dirdnl. Maar daarover later meer.


Vlak voor de kerst heb ik een aantal hartjes gemaakt voor aan de deuren bij Germa thuis. In wit en grijze tinten met een vleugje roze. Het patroon is voor allemaal gelijk gehouden, maar toch zijn ze allemaal verschillend geworden.


Alleen toen ze klaar waren en ze zo naast elkaar lagen, leken het net gezichtjes. Echt... hoe langer ik keek, hoe meer ik het zag. Dus heb ik bij alle hartjes toch nog een bloempje toegevoegd, om het gezichtje wat weg te nemen. Zo zien ze er veel beter uit. 


Voor een beetje meer Alpenglück heb ik een mooi Lebkuchen hart van dochterlief gekregen. Ze was naar de kerstmarkt in Duitsland geweest en heeft deze voor me meegenomen. Hoe lief, toch?


Kerstsfeer in en inmiddels ook buitenshuis. Hoewel de kerstdagen net voorbij waren, begon het toch flink te sneeuwen. Ik word daar zo ontzettend blij van. Wil dan het liefst meteen naar de bergen! Maar helaas... nu nog even niet en genieten terwijl ik aan mijn Dirndl werk. 


Of terwijl ik lekker met Muffin buiten wandel. Wat is het heerlijk wit overal! De schaapjes zien er zo wollig en warm uit in dat laagje sneeuw. Brengt me direct op een idee. Ook mijn schapenvel wordt even in de sneeuw gelegd om weer op te frissen. En Juul? Die is wel nieuwsgierig naar die witte donslaag, maar heeft toch een lekker plekje gevonden waar het toch een beetje behaaglijk is. Bovenop het vachtje!

Op naar de jaarwisseling!

29 opmerkingen:

  1. wat een lief hart van je meiske ♥♥ jou gemaakte harten vind ik echt helemaal kei kei kei geweldig maar ik is dan ook fan he :-) xxx goed uiteinde en een 2015 zoals jij hem graag zou zien ♥ liefs jenneke van maurik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke hartjes heb je gemaakt. Geeft weer inspiratie. Enne hier geen vlokje helaas (hoewel...) Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hartjes zijn heel mooi geworden en inderdaad zie je er gezichtjes in :-) Hier gaan we meestal op kerstavond naar het kerstcircus in Carré en de andere dagen doen we niets. Ik kijk uit naar je Dirndl!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk en ik krijg er ook zin in..... Nog fijne lekker doen waar je zin in hebt dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattige hartjes !!
    En zelf een dirndl maken ?!? Waw ! Respect !! Ik ben benieuwd om ze te zien - zou zo graag er zelf eentje hebben, maar vrees dat ik ze zal moeten kopen, dat gaat net (lees : veel) boven mijn petje, een dirndl zelf maken...
    Nog fijne eindejaarsfeesten !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve hartjes! Ja, als je dat eenmaal in je hoofd hebt, krijg je dat er niet meer uit, die gezichtjes. Maar goed opgelost! En wat een lief kado van je dochter.
    Fijne jaarwisseling en een gelukkig nieuwjaar!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ze zijn echt heel mooi. Heerlijk werk zeker en ja, net gezichtjes. Fijne dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, ik zag ook meteen gezichtjes Stephanie. Ze zijn echt superschattig. En wat zeg je nu, ben je zelf een dirndl aan het maken...jeetje wat knap, ben benieuwd. Geniet nog lekker an het aanrommelen en ik wens je vast een fijne én veilige jaarwisseling toe.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie hartjes! En ik ben heel erg benieuwd naar je dirndl-jurk...daar droom ik stiekem al mijn hele leven van.Fijn dat je van je kerstdagen hebt genoten, zo hoort het te zijn he...gewoon genieten zonder stress! Niet al die verplichtingen. Hier was het gelukkig ook rustig en ontspannen.Ik wens je een mooi 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige hartjes!!!!❤️❤️❤️❤️

    Een heel goed uiteinde gewenst :)

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige hartjes! Ik zag er ook direct gezichtjes in, niet in alle hoor.

    Fijn, die dagen van niets moet alles mag.

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke hartjes, eigenlijk ook wel lieve gezichtjes.
    Ik wens je een goed en creatief nieuwjaar toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schattige hartjes en een Dirndl, daar droom ik ook al jaren van. Deze herfst stond er een patroon in de Burda. Ga je die maken? Super dat je zoiets durft te dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooie hartjes en ja, als ik het bloempje weg denk zie ik inderdaad gezichtjes. Eigenlijk wel leuk :-) gedaan. Wat fijn van je dochter om je te verrassen met een cadeautje.

    Wens jou een schitterend en creatief 2015 toe !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook ik zag meteen gezichtjes :-) Maar het zijn allemaal lachebekjes, dus ze maken me blij :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk dat niets doen tussen aanhalingstekens, want je hebt leuke hartjes gemaakt. Een hele goede jaarwisseling en een goed 2015 wens ik je van harte. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk toch om met die dagen te doen waar je zelf zin in hebt, geen verplichtingen meer en geen gestress. Wij doen al jaren helemaal niks met kerst (behalve op kerstavond maar ook dan lekker op het gemak). Je hebt weer prachtige hartjes gemaakt en ik ben wel heel benieuwd naar die dirndl...ik hou er ook wel van...maar wanneer je hem dan aan moet doen??? Wij zijn geen oktoberfest mensen... Nog hele relaxte dagen gewenst en een te gek 2015! Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ich verstehe zwar kein Wort vom Text, aber ich liebe die tollen Sachen, die du machst, darum schau ich immer so gerne hier vorbei! Deine Herzchen sind ganz wundervoll geworden!

    Allerliebste Grüße
    Biggi

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De hartjes zijn prachtid beste wensen voor het nieuwe jaar en nog heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel handwerkplezier Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een ontzettende leuke hartjes............
    Geniet van het niets meer moeten maar alles mogen........ Heel herkenbaar voor mij en nu zelfs na 28 jaar vier ik nu nog steeds op deze manier Kerst en geniet er heerlijk van!
    Wens je een hele knusse jaarwisseling.
    Groetjes 10eke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat maak jij toch geweldige dingen. Die hartjes zijn ook weer zo lief. Ik ben dan ook groot fan van Zwitserland en wat er mee te maken heeft. Ik ben ook reuze benieuwd naar je jurk!
    Fijne jaarwisseling!
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk dat je een Dirndl aan het maken bent. Mijn moeder heeft er 1 voor mij gemaakt en er ligt stof klaar voor een nieuwe Hihi. Ik ben er dol op!! Fijne jaarwisseling.

    Lieve haakgroetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ¦¦¦(¯`:´¯)¦Feliz Ano Novo!!!
    ¦¦(¯ `•.\/.•´¯)¦¦¦??Um Ótimo 2015
    ¦(¯ `•.(?).•´¯)¦(¯`:´¯) para você e toda a tua família!
    ¦¦(_.•´/\`•._)(¯ `•.\/.•´¯) Siga o blog
    ¦¦¦ (_.:._).¦(¯ `•.(?).•´¯) Deixe seu comentário
    ¦¦¦(¯`:´¯)¦¦(_.•´/\`•._) Teremos o maior prazer em
    ¦(¯ `•.\/.•´¯)¦¦(_.:._). responder
    ¦(¯ `•.(?).•´¯)¦¦¦¦ Deixe seu blog e email
    ¦¦(_.•´/\`•._)¦¦ Para que possamos
    ¦¦¦(_.:._)¦¦¦¦¦ retribuir a visita.

    Visite meu blog - Tita Carré - Crochet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. lieve hartjes allemaal.
    Gezellige jaarwisseling toegewenst en een goed en gezond 2015!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Sweet hearts and great pics! Happy New Year :-)
    All the best, Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...