SVENSKA VANTAR | Zweedse wanten haken

september 13, 2017


Je herkent het vast wel. Je maakt iets 'voor een ander'. Als het klaar is, ben je er zelf blij mee. Maar dan slaat de twijfel toe. Zou 'die ander' het net zo leuk vinden als jij? En bijzonder genoeg? Je gaat twijfelen wordt onzeker, rode wangen van opwinding. En dan is het moment daar. Het moment waarop jij jouw creatie laat zien. Het moment wat je eng vindt. Bang dat je het helemaal verkeerd heb gezien. Iets hebt gemaakt wat niet in de smaak valt.

Afgelopen week was voor mij zo'n moment.

Vorige week lanceerde ik 3 Scandinavische haakprojecten met echte Zweedse namen. Stuk voor stuk bijzonder. En net even anders. Maar anders en bijzonder genoeg voor een workshop?



YES! 

Jullie hebben je massaal aangemeld om op de hoogte te blijven van de workshops. Waanzinnig! Ik werd er helemaal blij van. Maar een lokatie om een workshop te geven heb ik nog niet. En nu? Weer een middag hoofdpijn van de spanning. Ken je dat?


Met mijn creaties en een stapel zelfontworpen flyers ben ik afgelopen weekend naar een vakbeurs geweest. Ik durf het nu wel te zeggen. Ik had werkelijk het allerkleinste standje. Nog geen vierkante meter. En ook geen grote projecten. Maar... wel de beste plek, bij de ingang! En ik was blij. Want ik stond er wel. Je moet tenslotte ergens beginnen :-).

En ik was zichtbaar. Iets wat ik echt jaren niet durfde te zijn. Omdat handwerken in mijn omgeving niet serieus genomen word. Een suf imago heeft. Lacherig over wordt gedaan. Ja werkelijk, zo wordt er nog steeds vaak gereageerd als ik zeg dat ik handwerk. Terwijl handwerken zo leuk is, zo ontspannend. Iets waar je al je creativiteit in kwijt kan. Tot rust ik kan komen. Even jezelf zijn.

Met al jullie reacties op zak voelde ik me in ieder geval supersterk. Zoveel lieve dames die willen aanhaken, dan zullen er toch vast wel toffe winkeliers zijn die niets liever willen dan ons in haar winkel?


En wat denk je? HET IS GELUKT!

Ik heb zo ontzettend veel enthousiaste winkeliers mogen ontmoeten. Andere bloggers gesproken. En leuke reacties gekregen. Over de projecten. De kleuren. Scandinavië. Opgelucht, blij - heel blij - en vol inspiratie ging ik na deze twee dagen naar huis. Het was super!

De SVENSKA VANTAR - ofwel Zweedse Wanten - is één van de ontwerpen waarin ik een workshop ga geven. Zijn ze niet enig? Stel je eens voor...

Zweden kent lange, koude winters. Donkere nachten en sneeuw... veel sneeuw. Binnen is het gezellig en knus, de houtkachel staat aan en er wordt volop aan handwerken gedaan. Wie wil er dan niet van die heerlijke wanten maken - eh - haken? 

In de workshops leer ik je hoe je deze wanten kan haken. Heel leuk om tussendoor te maken. Voor de hele familie. In allerlei kleuren combinaties. En zeg nou zelf, gehaakte wanten zie je niet veel. Meestal zijn de wanten gebreid. Deze Zweedse Wanten zijn helemaal in de stijl van het Hoge Noorden!



Het patroon is nu nog exclusief voor deelnemers van de workshop. Er is nog geen patroon van te koop. Wil je ze maken, kom dan gezellig meedoen. De workshop 'Zweedse Wanten Haken' is niet alleen nuttig en ontspannend, maar ook hartstikke leuk en geeft veel voldoening. Je bent er even helemaal uit! Je begint en er komt vaak met iets moois uit. Het is spannend en ontspannend tegelijk. Met elkaar haken is bijzonder simulerend en sociaal voor jong en oud.

YES! Doe je mee? 

Het lijkt mij zo leuk om jou eens te ontmoeten!
Hier kan je zien wanneer ik bij jou in de buurt deze workshop kom geven.

Binnenkort laat ik je mijn andere projecten zien. Tot snel!

You Might Also Like

12 reacties

  1. Wie het kleine niet eert........
    Ik vind jeZweedse wanten prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super goed gedaan, daar mag je terecht trots op zijn. Alleen jammer dat het bij Wolplein nog niet op de site stond....maar ik hou t in de gaten en hoop dan dat t niet gelijk volt zit. Ik probeer mijn vriendin die net begonnen is met haken ook mee te krijgen!
    Liefs Linda - Hipenhandgemaaktbylin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Linda, je bent te snel... of ik :-). Waarschijnlijk staat het morgen of overmorgen op hun site. En waarschijnlijk komt er ook nog één bij jou in de buurt. Maar dat hoor je nog!

      Verwijderen
  3. Wat ontzettend leuk en mooi en stoer van je! Heel inspirerend om te lezen :-)
    xInez (goed.id.handwerk)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De Zweedse wanten zijn prachtig ik ben er jaloers op en zoals je zegt handwerken beschouwen er veel van de oude tijd.Ik haak ,brei en borduur ook heel veel en dat kalmeert mij enorm.Hij jij maar rustig verder zal ik er wel van genieten als ik kom kijken.
    Groetjes
    Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief, Marie-Claire. Gelukkig zijn er veel vrouwen zoals wij die er hetzelfde over denken en er niets van aantrekken!

      Verwijderen
  5. Gelukkig vind niemand in mijn omgeving handwerken suf en wordt creativiteit gewaardeerd. Jammer dat niet iedereen er zo overdenkt. Gelukkig laat jij je er niet door weer houden om er vol te voor te gaan en met zulke mooie wanten gaat het je zeker lukken..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is dat, Dinah. Kom je ook een keer aanhaken. Lijkt me leuk je te ontmoeten!

      Verwijderen
  6. Een workshop wanten haken heel dichtbij ... jammer genoeg op de verjaardag van mijn dochter. Ik denk niet dat ze het mij in dank afneemt als ik dan naar jouw workshop ga ... Wie weet een andere keer!
    Heel veel succes en plezier,
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, jammer. Misschien komt er nog een voorbij. Ik zag het al helemaal voor me... het verjaardags haakfeestje met allemaal tieners in de winkel ;-)

      Verwijderen
  7. Mooie wanten ik zou graag mee doen maar wordt binnenkort geopereerd. En het is redelijk vér weg
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Handwerken is van alle tijden, het was alleen een tijdje minder "hip". Ik hing als kleuter al tegen mijn handwerkende grootmoeder aan en raakte betoverd door wat zij allemaal met draden en lapjes deed. Ik handwerk sinds m'n vierde (borduurkaarten) en dat is echt al 60 jaar geleden ;-)
    Van jou ga ik nu wanten leren haken. LEUK!
    Jo An - Wolhalla

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie