SVENSKA VANTAR | Zweedse wanten haken


Je herkent het vast wel. Je maakt iets 'voor een ander'. Als het klaar is, ben je er zelf blij mee. Maar dan slaat de twijfel toe. Zou 'die ander' het net zo leuk vinden als jij? En bijzonder genoeg? Je gaat twijfelen wordt onzeker, rode wangen van opwinding. En dan is het moment daar. Het moment waarop jij jouw creatie laat zien. Het moment wat je eng vindt. Bang dat je het helemaal verkeerd heb gezien. Iets hebt gemaakt wat niet in de smaak valt.

Afgelopen week was voor mij zo'n moment.

Vorige week lanceerde ik 3 Scandinavische haakprojecten met echte Zweedse namen. Stuk voor stuk bijzonder. En net even anders. Maar anders en bijzonder genoeg voor een workshop?



YES! 

Jullie hebben je massaal aangemeld om op de hoogte te blijven van de workshops. Waanzinnig! Ik werd er helemaal blij van. Maar een lokatie om een workshop te geven heb ik nog niet. En nu? Weer een middag hoofdpijn van de spanning. Ken je dat?


Met mijn creaties en een stapel zelfontworpen flyers ben ik afgelopen weekend naar een vakbeurs geweest. Ik durf het nu wel te zeggen. Ik had werkelijk het allerkleinste standje. Nog geen vierkante meter. En ook geen grote projecten. Maar... wel de beste plek, bij de ingang! En ik was blij. Want ik stond er wel. Je moet tenslotte ergens beginnen :-).

En ik was zichtbaar. Iets wat ik echt jaren niet durfde te zijn. Omdat handwerken in mijn omgeving niet serieus genomen word. Een suf imago heeft. Lacherig over wordt gedaan. Ja werkelijk, zo wordt er nog steeds vaak gereageerd als ik zeg dat ik handwerk. Terwijl handwerken zo leuk is, zo ontspannend. Iets waar je al je creativiteit in kwijt kan. Tot rust ik kan komen. Even jezelf zijn.

Met al jullie reacties op zak voelde ik me in ieder geval supersterk. Zoveel lieve dames die willen aanhaken, dan zullen er toch vast wel toffe winkeliers zijn die niets liever willen dan ons in haar winkel?


En wat denk je? HET IS GELUKT!

Ik heb zo ontzettend veel enthousiaste winkeliers mogen ontmoeten. Andere bloggers gesproken. En leuke reacties gekregen. Over de projecten. De kleuren. Scandinavië. Opgelucht, blij - heel blij - en vol inspiratie ging ik na deze twee dagen naar huis. Het was super!

De SVENSKA VANTAR - ofwel Zweedse Wanten - is één van de ontwerpen waarin ik een workshop ga geven. Zijn ze niet enig? Stel je eens voor...

Zweden kent lange, koude winters. Donkere nachten en sneeuw... veel sneeuw. Binnen is het gezellig en knus, de houtkachel staat aan en er wordt volop aan handwerken gedaan. Wie wil er dan niet van die heerlijke wanten maken - eh - haken? 

In de workshops leer ik je hoe je deze wanten kan haken. Heel leuk om tussendoor te maken. Voor de hele familie. In allerlei kleuren combinaties. En zeg nou zelf, gehaakte wanten zie je niet veel. Meestal zijn de wanten gebreid. Deze Zweedse Wanten zijn helemaal in de stijl van het Hoge Noorden!



Wil je ze maken, kom dan gezellig meedoen. De workshop 'Zweedse Wanten Haken' is niet alleen nuttig en ontspannend, maar ook hartstikke leuk en geeft veel voldoening. Je bent er even helemaal uit! Je begint en er komt vaak met iets moois uit. Het is spannend en ontspannend tegelijk. Met elkaar haken is bijzonder simulerend en sociaal voor jong en oud.
HAAKPATROON SVENSKA VANTAR

YES! Doe je mee? 

Het lijkt mij zo leuk om jou eens te ontmoeten!
Hier kan je zien wanneer ik bij jou in de buurt deze workshop kom geven.

Binnenkort laat ik je mijn andere projecten zien. Tot snel!