VINTERULL SHAWL | Winterwol shawl duotoon haken

Gisteren heb ik mijn eerste vrije dag genomen. Mijzelf een dag gegund om weer even op te laden. Te genieten van het heerlijke najaarsweer. Lekker buiten zijn!

Ook op deze dag - deze VRIJE dag - bleek toch weer in het teken van 'handwerken' te staan. Ook niet zo raar natuurlijk want niets is er fijner dan te ontspannen met een haaknaald of bol wol in de hand ;-)! Samen met mijn mama heb ik het Handwerkfestijn bezocht.

Ieder jaar in september opent zich een 'paradijs voor handwerkliefhebbers' in Hoevelaken. Een rommelmarkt van handwerkspullen. Schatgraven tussen oude en nieuwe materialen. En heb je iets ontdekt en geen idee wat het is, is er altijd iemand in de buurt die het herkent en er iets over verteld. Dames met allemaal dezelfde passie. Dames met liefde voor handwerken.

Ik ben er al regelmatig geweest. Het is gezellig, maar wat het ook leuk maakt zijn de aantrekkelijke prijzen. Zo wordt handwerken aantrekkelijk gemaakt voor ieder budget.

Als alleenstaande mama heb ik jaren ieder dubbeltje moeten omkeren. Rekeningen moesten betaald worden, kinderen kosten een hoop geld... en voor mijn hobby bleef er altijd weinig over. Maar met veel creativiteit en een klein budget kan je ook haken, breien en naaien. Daarom maak ik vaak projecten van restjes garen en stof. Zoek ik op rommelmarkten naar materialen om te gebruiken. Of zoals gisteren... een prachtige ovale borduur- of quiltring en een hele doos vol prachtige, pure wol om de winter mee door te komen.

Sommige bollen zijn zelf gesponnen en met de hand geverfd. Allemaal in natuurlijke herfsttinten. Nu nog bedenken wat ik er van ga maken. Misschien wel dit gehaakte vest Jolie?



Natuurlijk materiaal als wol is zo fijn om mee te werken.

Blij, blij, blij...! Zoals je begrijpt gun ik mijzelf niet altijd de luxe van een mooi garen als pure wol. Maar onlangs mocht ik met de Durable Chunky een project maken. En je kan je voorstellen dat dat voor mij genieten was.

100% Scheerwol. Wol alsof het net van het schaap komt. Ieder seizoen weer geschoren van een nieuwe kudde. De kleuren kunnen dus ook ieder jaar net een beetje anders zijn. Afhankelijk van de kleuren van de schapen. Een heerlijk zachte, dikke wol, bijna als lontwol. En het prikt niet.

Ik haakte de VINTERULL SHAWL in 2 kleuren. Met haaknaald 15. Het is een heerlijk shawl geworden. Nu nog een beetje te warm, maar straks heerlijk om mee door het bos of over de heide te wandelen. En hoewel het 'een gewone shawl' en gebreid lijkt, is hij toch bijzonder. Hij is gehaakt en En om te onthouden welke kleurnummers ik gebruikte, vouwde ik de wikkel. Maakte een er een gaatje in, een stukje van de wol er aan. Een superhandige oplossing om kleurnummers te onthouden. Ik weet niet hoe het bij jou gaat, maar de wikkels verdwijnen bij mij altijd.

De Durable Chunky collectie bestaat uit 5 natuurlijke tinten en combineren prachtig met elkaar.
Met de VINTERULL SHAWL geef ik workshops.

Het patroon is nu nog exclusief voor deelnemers van de workshop. Er is nog geen patroon van te koop. Wil je ze maken, kom dan gezellig meedoen. Met de workshopVINTERULL SHAWL haken breng ik je warmte en gezelligheid. Haken in de stijl van breien. Een bijzondere shawl met een lichte en donkere kant. Ervaar ook het plezier van werken met eerlijke materialen. Doe mee en breng meer liefde in jouw handwerk!

Ook voor beginnende haaksters.
YES! Doe je mee? 

Het lijkt mij zo leuk om jou eens te ontmoeten! Hier kan je zien wanneer ik bij jou in de buurt deze workshop kom geven. Binnenkort laat ik je mijn andere projecten zien. Als je je gegevens achter laat, houd ik je op de hoogte. Tot snel!

PS. Oh ja... hieronder een leuk fimpje .Wil ik je niet onthouden (of heb je hem al gezien?). Ik maakte hem een aantal weken geleden. In een periode dat mijn hoofd even vol zat (of even kwijt... zoals op dit eerste beeld ;-). Even weer tot mijzelf moest komen. In de natuur, het bos waarin ik ben opgegroeid. waar ik vroeger als kind speelde en ronddwaalde. Dat deed ik nu ook. Op de fiets. met Muffin en een nieuw haakproject in de mand. Het was heerlijk!

Veel kijkplezier!!