BANJU kussen haken

februari 18, 2013

Al zo vaak heb ik verlekkerd naar de foto's van dit kussen gekeken op internet. Wat een geweldig leuk patroon en wat een mooie kleuren. Vorige week heb ik toch het digitale patroon besteld en 5 minuten later zat ik al met bolletjes katoen en een haaknaald op de bank. Eindelijk ook zo'n mooi kussen voor mezelf!

Je haakt eerste een grote bloem in verschillende kleuren, vervolgens versier je het met onder andere 8 kleine gehaakte bloempjes. Op de Handwerkbeurs in Zwolle de juiste stoffen en bolletjesband erbij gezocht, garens erbij...  Patroon knippen en dan kan het kussen in elkaar gezet worden. 
Eerst heb ik een rond binnenkussen gemaakt van licht katoen. Daarna ben ik aan de hoes begonnen. Vervolgens het haakwerk in het midden op de stof vastzetten. Daarna de zij en achterkant er aanzetten. De bolletjesband heb ik erop genaaid, omdat het een te smal randje had om direct tussen het voor- en zijpand te naaien.
De achterkant is niet zichtbaar, maar bestaat uit 2 halve cirkels en heb ik van de lila stippenstof gemaakt. Dichtgemaakt met een knoopsluiting. Knoopjes zijn dezelfde kleine bloempjes als op de voorkant.
 PATROON
Ook een BANJU kussen maken? Hier kan je het patroon bestellen!


 PATTERN
Would you like to make also a BANJU cushion? Here you can order the pattern!

You Might Also Like

6 reacties

  1. Nou super fantastisch. Ik ga ook een patroon bestellen, zeker weten. Ik wist helemaal niets van t bestaan van een banju kussen af. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Carol, dank je! Kijk dan ook eens op de website van kunterbunteskleebatt.blogspot.de. Hier komen de ontwerpen van de kussens vandaan. Naast veel kleurrijk haakwerk ook veel vrolijk (machinaal)borduren. Zo inspirerend... je wilt meteen aan de slag ermee!

      Verwijderen
  2. Prachtig hoor . . en wat een mooie kleuren bij elkaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gevoel voor kleuren heb jij!! Perfect gewoon! Maar mag ik even wat vragen?

    Op foto 2: is dat een normale naaimachine? Ik heb namelijk sinds kort gewoon zo'n huis, tuin en keuken ding van de Blokker. Zou dat daarmee ook kunnen??

    En hoe maak je dan een binnenkussen? Ik heb nog niet zoveel ervaring. Zit daar echt een rits in en zo??
    Ik kan gelukkig wel goed haken. Dus misschien kan ik het daar wel weer meer compenseren.... (haha).
    Gr. Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, je stikt gewoon rechte naden, dus dat moet met iedere naaimachine lukken. Het binnenkussen? Ik tekende 2 cirkels in het formaat wat je wilt met naden ( 1cm rondom). Daarnaast een strook van zo'n 10 cm breed. Deze spelt en naai je eerst aan de ene cirkel. Sluit de strook bij begin en eind. Spelt nu de tweede cirkel erin. Naai ook deze aan de strook, maar laat wel een opening over. Keer de stof van het binnenkussen en vul deze. Naai de opening van het kussen dicht.

      De buitenhoes werkt ongeveer hetzelfde. Echter zorg wel dat je deze eraf kan halen om te reinigen, door middel van een knopen of ritssluiting.

      Succes ermee!

      Verwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie