MEMORY kussens voor Charlotte

juli 26, 2013

Alweer een paar weken geleden vertelde ik van de herinneringsdeken. Gemaakt van allemaal kledingstukken van een overleden dierbare. De opdrachtgever vroeg mij naast de deken ook 5 kussens te maken. 
Afgelopen dagen er heel veel mee bezig geweest. De hele vloer in de woonkamer lag bezaaid met lapjes en kleding. En eigenlijk was het ook veel te warm om achter de naaimachine te kruipen. Op zich niet zo erg met lapjes van katoen, maar al dat voile en satijn. Alles glijdt weg. Maar goed, het is toch gelukt allemaal.

Ook mijn eigen bank mistaan de kussens niet. En Juul vindt het allemaal ontzettend interessant!

Gisteren kon ik haar dan toch de kussens overhandigen. Spannend! Vooral het gebreide kussen. Deze vind ik zelf heel bijzonder geworden, maar natuurlijk zijn de kledingstukken wel minder herkenbaar en wist niet of dit wel in de smaak zou vallen. Nou, deze was direct favoriet. Charlotte was er heel blij mee!

You Might Also Like

18 reacties

  1. Wauw. Ik ben er stil van. Wat een geweldige opdracht en wat zijn ze mooi geworden!!
    Geweldig dat je dat gedaan hebt!
    Groetjes
    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi. Ik ben zelf bezig met knuffelberen maken van de pyjama's van mijn moeder, juist de kleding waarin wij haar de laatste drie weken hebben verzorgd. Heel mooi en dankbaar werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een mooi idee ook. Ze zijn echt gaaf geworden!
    Groetjes, Janne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn allemaal gaaf geworden, prachtig idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi en bijzonder! Herinneringen subtiel verwerkt in het dagelijkse leven! Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ze zijn prachtig geworden, petje af hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn super geworden. Erg knap van je, helemaal deze warme dagen.
    En ze staan idd erg leuk op je bank;) weet je wat je moet doen met al je oude kleding over een tijdje.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ook de kussens PRACHTIG evenals de deken,wat heeft die persoon mooie stoofen aan kleding gehad zeg en hoe jij het hebt samen kunnen stellen echt GE-WEL-DIG vind ik dit!Het idee en verhaal erachter vind ik ook helemaal top.....mooi en van ontelbare waarden!Keep on the good works zou ik zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi dat je aan deze opdracht mocht werken!! Echt een blijvende herinnering. Ik kan me voorstellen dat je dan wel anders achter de machine zit als 'normaal'. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig mooi! Via angeline hier terecht gekomen en ik blijf! Wat een heerlijk inspirerend blog.
    Groet, Esther van oa espiratie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit zijn hele mooie en speciale kussens geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een bijzondere opdracht, maar wat is het mooi geworden! De deken ziet er ook zo mooi uit.

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind ze echt prachtig geworden. Zo samen met de deken is het een heel waardevol aandenken. Het gebreide kussen vind ik heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. What a lovely way to remember a loved one. And you did a fabulous job, crafting the blanket and pillows! I think every single item is a work of art, and the amount of effort you put into first designing, then crafting of each piece shows how much respect you had for the client. She turned to the right person when she asked you to create this very important tribute to her loved one. Good job!

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie