LAPJESDEKEN met herinneringen

oktober 26, 2013


Donderdag werd er een mooie doos met schattige babykleertjes bezorgt. Rompertjes, t-shirts... allemaal in de kleinste babymaten. De veelal roze kleding is afkomstig van Isa. Haar mama vroeg of ik hiervan een mooie lapjesdeken wilde maken. Net als deze en deze. Eén vol herinneringen en bijzonder voor later. Kleding die ze er graag in verwerkt wil hebben, en kleding ter aanvulling als ik te kort zou komen. Een leuke opdracht!


Eerst even puzzelen hoe groot de lapjes kunnen worden. En daarna uitrekenen hoeveel ik er nodig heb... zo'n 250 stuks. Dat wordt dus een hoop knippen. De eerste lapjes zijn inmiddels geknipt. En als je ze zo naast elkaar ziet liggen, wordt het al een mooi geheel. 


Leuk om al die kleine maten door je handen te laten gaan. Is alweer lang geleden voor mij. Kopje koffie erbij, muziekje aan en lekker genieten van de herfstzon die naar binnen schijnt. Op naar het volgende babypakje!


Fijne zaterdag!

You Might Also Like

20 reacties

  1. Wat mooi zeg! Zelf ben ik momenteel ook bezig met een lapjesdeken (280 lapjes), ze zijn geknipt en de eerste rij is gestikt. Er zitten ook een aantal bijzondere lapjes in, ben zo benieuwd hoe het wordt... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poeh............veel werk zeg! Maar wat zal de opdrachtgever daar blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er staan hier op zolder nog zakken vol met baby kleertjes met het doel om er lappendeken van te maken. Nu nog beginnen. Het doet nu nog een beetje "zeer" om in te knippen. Niet dat er iets aan de hand is, wij hebben 3 gezonde dochters, maar het idee om in die kleertjes te knippen... Misschien kan ik starten met een kussen.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon wel doen, hoor! En een deken heeft een langere houdbaarheid dan een kussenhoes, denk ik. Heb het zelf ook met de babykleding van mijn dochter gedaan en nog elke avond kruip ze er heerlijk onder als ze televisie gaat kijken. Ze is inmiddels 12! Elke dag plezier van dus. En anders had het maar in die vergeten doos op zolder gelegen!

      Verwijderen
  4. Phew wat een uitdaging.... Maar het ziet er al heel veelbelovend uit!
    Veel plezier en succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi idee zo een deken vol herinneringen!
    Succes!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk is dit hè, ik heb er ook al een paar gemaakt. Er liggen er nu een aantal klaar om een achterkantje op te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk! Maar gebruik je zowel katoen als tricot door elkaar? Ik krijg bijna spijt dat ik zoveel heb weggegeven ........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de voorkeur gaat uit naar eenzelfde materiaal, maar kleur en prints vind ik belangrijker. Het gaat goed, zolang je maar even grote lapjes knipt. Goed speld en uiteindelijk netjes doorstikt. Het beste werkt het wel als de materiaal gelijk van dikte zijn.

      Verwijderen
  8. Dat wordt weer een hele mooie deken! Wat een boel rompertjes en shirtjes en wat een leuk idee. Helaas heb ik van Annelie bijna alles weggegeven!!
    En nu fijn achter de naaimachine, wordt er morgen goed weer voor geloof ik...
    Zie je gauw :-)

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit wordt echt heel erg mooi!! Zelf heb ik het vroeger ook overwogen, maar ik vond het zonde om zulke in goede staat zijnde kleertjes te verknippen, terwijl ik mensen kende die ze hard nodig hadden. Dus altijd weggegeven, met een gemengd gevoel. Ach ja. groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk project, het idee erachter is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit gaat weer heel mooi worden. Echt super. Ik had dit ook wel een mooi idee gevonden voor de kleertjes van mijn eigen kinderen maar ja die heb ik allangggggg niet meer. Jammer maar helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is een heel werk, maar ik kan me voorstellen dat het heel leuk is om te doen. Het wordt in ieder geval een deken met lieve herinneringen.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi hoor! Je brengt me op een idee. Alleen misschien wat kleiner beginnen in de vorm van een kussen.

    Liefs Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat super gaaf!!! Wij zijn ontzettend blij met jou! Heeeel mooi ziet het er al uit. Heerlijk om onze dochter straks onder een deken van herinneringen te zien kruipen♡

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Ik geniet echt van je werk, van uw kleuren en uw foto's. Het is een zeer mooie blog te bezoeken. Zet uw link op mijn lijst van plaatsen waar ik graag wandelen, dus ik kan je nieuwe berichten volgen. Kisses
    Joana

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoe doe je het precies? Eerst een lappendeken en daarna fiberfill en dan stof er tegenaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, zo heb ik het nu gedaan. Je kan in plaats van fiberfill en katoen ook een zachte fleece nemen. Maar één laag en net iets makkelijker. Maar dat vond ik hier niet bij passen.

      Verwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie