Quilten met DENIM

oktober 25, 2013


Lappen stof, vilt, katoen en borduurgaren slingeren door het huis. De eettafel ligt helemaal vol met verschillende projecten. Een aantal comfortabele broeken die ik in opdracht van een shiatsu masseuse heb gemaakt. Ook wat voorbeelden voor de folklore borduren workshop die ik onlangs heb gegeven. En de laatste, verschillende kleurige projecten voor mijn boek. Nog een paar dagen en dan wordt alles overgedragen aan de vormgever. 

Daarnaast spelen er ook wat minder gezellige dingen, waardoor het de afgelopen weken wel eens beetje te veel is geworden. Dan wil je even totaal iets anders doen. Gewoon even een projectje ter ontspanning.. haha! En zo zette ik de schaar in een oude spijkerbroek van mijn zoon. En toverde deze om in een kussenhoes met een Oosters tintje. Quilten met de naaimachine.
 Dit patroon wordt ook wel CATHEDRAL WINDOW QUILT genoemd. Ik begon met het maken van een mal in de vorm van een cirkel en een vierkant die in de cirkel past. Knip de cirkels uit de spijkerbroek en teken daarop de lijnen na van het vierkant.
 Leg de lapjes op elkaar en stik over de lijn. Vouw de naad plat en de lapjes open.
Het begin van je quilt! Op deze manier kan je alle lapjes aan elkaar stikken en het zo groot maken als je zelf wilt. Ik heb de lapjes overigens met de goede en achterkant om en ongebruikt. Wel nog even doorstikken op de naden.
 Lapje groot genoeg? Achterkant er tegen aan, kwastjes uit de zijkanten laten komen en mijn tussendoor project is klaar. Hoop dat na volgende week de rust weer een beetje is teruggekeerd, kan ik mij daarna weer wat vaker hier verschijnen.
Fijn weekend allemaal!

You Might Also Like

23 reacties

  1. Ziet er heel ingewikkeld uit, maar blijkt toch heel eenvoudig. Dat vind ik nou leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel leuk geworden! Ik heb ook wel eens een kussen gemaakt van verschillende jeans (hoewel dat nou weer niet echt quilten was, vind ik 'm nog steeds leuk)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi kussen leuk gemaakt.
    Ook ik zat moeilijk te denken maar hij is helemaal niet moeilijk.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een blogpost vol inspiratie. Duidelijke uitgelegd en erg mooi gefotografeerd. Hoop dat het gauw weer wat rustiger voor je wordt op privé gebied.

    Fijn weekend!

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zeer geslaagd ! Merci voor het patroon !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog succes met de laatste loodjes en tot gauw weer hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeker mooi cathedraal quilten, heb me er ooit aan gewaagd, maar even gestopt omdat ik een onjuiste inschatting had gemaakt qua stof benodigdheden. Als ik me er ooit weer aan waag dan maak ik een sprei (2 pers.) en je raad eht al met meterssssssssss stof thuis komen! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee! Heb nog een bananendoos vol met oude spijkerbroeken. Nu nog tijd vinden ;). Ga je idee opslaan, dank voor de goede uitleg!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wonderfull reycycling and wonderfull cushion!!
    ♥Petra♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! En dankjewel voor de geweldig duidelijk uitleg! Lijkt ingewikkeld maar is het niet! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow wat ben je toch veelzijdig meis! En allemaal even moooooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi kussen, gaaf hoor.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow wat een gaaf kussen!! Wat maak je elke keer weer prachtige dingen!! Om verliefd op te worden! Fijn weekend, groetjes Willemijn

    BeantwoordenVerwijderen
  14. P.s. bij je instellingen kun je uitzetten dat wij geen bepaalde letters hoeven in te tikken als we je een berichtje achter laten:)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een stoer kussen en wat past hij mooi bij je spullen.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is dat kussen leuk!!!!!! Ik zag het zonet ook langskomen bij de tante van Tjorven.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi en stoer tegelijk! Dankjewel voor dit idee!
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie