VINTAGE lapjes kussens

december 23, 2013



Het afgelopen jaar heb ik op rommelmarkten, in kringloopwinkels en via give-aways verschillende lapjes verzameld. Zoals de lapjes van Zaanse Zolder


Vintage lapjes. Niet gewoon mooi van de rol, maar in de vorm van gordijnen, tafelkleden, kussenslopen en 'oma'-jurken. Sommige groot, sommige heel klein. Gewoon gekocht omdat ik de printjes leuk vond en om ooit iets van te maken. 'Ooit' was afgelopen weekend, toen ik van deze verzameling twee kussens heb gemaakt voor op de stoelen.


Zo knipte ik van de lapjes 20 zeshoeken. En ook 6 vierkantjes om te verwerken in de zijkanten. Een mooie compositie gemaakt en vervolgens aan elkaar gestikt met de naaimachine. Vulling er in en klaar.


Het was een beetje puzzelen, maar het is gelukt. En ik ben tevreden over het resultaat. Leuk om deze stofjes een nieuw leven te geven. En er liggen er nog meer te wachten op een tweede kans.


De kussens zijn nog een beetje bol en moeten wat inzakken, maar met de kerstdagen en lekker lang tafelen, komt dat vast helemaal goed! Eigenlijk zullen ze het ook straks goed doen in de tuin. Maar voordat het zover is...

You Might Also Like

14 reacties

  1. Slim idee, zo heb je weer lekker vrolijke kussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi contrast met de strakke witte stoelen. Leuk gedaan. Ging het aan elkaar naaien op de machine makkelijk? Het zijn toch allemaal verschillende weefsels en dan is de rek vaak verschillend.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ik denk dat uw huis een zalig kleurfestijn is !!.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi!
    Het lijkt me een precies werkje om alle hoeken mooi op elkaar te naaien.
    Ze zijn prachtig geworden!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke lapjes, ik dacht meteen, hé die lapjes heb ik ook. Kwartje viel niet direct haha! Je kussens zijn geweldig!! Ik snuffel ook nog steeds naar vintage lapjes hoor, het is gewoon een tic.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je weer mooie kussentjes gemaakt. Super leuk. Daar kunnen jullie vast heerlijk op zitten tijdens de kerstdagen.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wowww wat ontzettend mooi
    ik wens je fijne dagen toe
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zooooo mooi! Ik heb ook nog van die mooie stofjes, kussenslopen, gordijnen,... liggen, maar durf de schaar er nog niet in zetten ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat zijn die leuk geworden! Ik heb onlangs ook de schaar in wat stofjes gezet, nieuwere en vintage... Morgen kan ik showen wat het geworden is ;), is een kado voor mijn dochter en ik ben mega trots op mezelf :D.
    Heel veel lekker zacht zit plezier! Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah wat wat ziet dit er gaaf uit. Zoiets ga ik ook een keer proberen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi geworden !!! Gezellige dagen gewenst !
    groetjes Iefke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooh die zijn wel heeel tof geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat leuk,ik wil het ook eens gaan proberen,maar het lijkt me best moeilijk

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie