DEKEN haken

december 29, 2013


Vandaag ga ik aan de slag met een heerlijk groot kussen voor Muffin. Zijn eigen plekje in huis creëren. Lekker aan de slag met verschillende lapjes.


Maar een nieuw haakproject ligt ook al klaar. Via een blog kwam ik op een geweldig patroon terecht van een deken. Gemaakt van verschillende kleuren en steken. Het Engelse patroon zag ik eerst, daarna vernam ik de Crochet Along. Maar daar doe ik niet aan mee, volg liever mijn eigen tempo.



Aangezien ik zo'n grote voorraad heb en het juist een leuk project is om hier weer een beetje vanaf te komen, heb ik besloten met kleuren te gaan haken die ik nog heb liggen. Kleurtjes bij elkaar gezocht, patroon uitgeprint en aan de slag ermee. Een heerlijk project om mee aan de slag te gaan tussen andere knutsels door. 

Het Engelse patroon is zowel geschreven als met duidelijke stap-voor-stap foto's ertussen.
Het Nederlandse is vanaf 3 januari 2014 te volgen via Facebook.

You Might Also Like

41 reacties

  1. prachtige kleuren en ik zeg maar, alles past bij elkaar en zeker in zo een deken... succes

    maar nu eerst voor het kleine schatje aan de slag ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je ligt nu al 3 weken voor op de rest. Zie zo al 19 banen, ha ha je bent een mooie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan maar eerst met andere projecten verder... als ik me kan inhouden :-))

      Verwijderen
  3. Denk je dat het voor beginners ook goed te doen is?

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het zijn veelal stokjes en halve stokjes. In de Engelse versie staan ook veel steken met foto's uitgelegd. Verwacht dat het bij de Nederlandse versie straks ook gaat gebeuren. Door het gebruik van verschillende kleuren is het ook niet eentonig om te doen.

      Verwijderen
  4. wow gaaf! deel je de nederlandse link ook met ons zodra bekend? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauwwww prachtig hoor!!, ik ben aan het wachten, maar denk ook vandaag al te gaan beginnen. Ben zo benieuwd of je lang bezig bent met 1 toer.
    Groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super kleurtjes!!! Handig toch als je lekker je restjes kan ruimen :D

    Ik doe ook mee maar moet alleen nog achter wolletjes aan van de week :)

    Lieve groetjes Henrike

    www.eendraadjelos.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, je hebt helemaal gelijk..ik kan best meedoen en dan gewoon bollen gebruiken die ik al heb! Ik heb namelijk dozen vol in voorraad!
    en die deken is erg mooi, welke kleuren je ook gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er al mooi uit !!
    Ik ben ook al begonnen hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, al diegene die al begonnen zijn! Pas maar op want via Facebook heb ik al boze reacties hierop gelezen... niet te doen! Zoiets van "iedereen moet gelijke kansen krijgen"!!! Alsof het om een wedstrijd gaat!
    Ieder lekker op zijn (haar eigenlijk) eigen tempo! Ik denk dat ik ook alvast begin! ;)
    De kleurtjes zijn heel zeker mooi!!
    Met welke nummer haaknaald werk je?
    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De discussie barstte inderdaad los zodra ik een foto in de groep geplaatst had. Oeps... hij is nu verwijderd. Dan maar verder zonder groep. Wellicht ben ik te eigenwijs... mij gaat het om een leuk haakpatroon, of het nu gaat om een muts, sjaal of deken. Niet om 'De Wedstrijd', maar om het plezier in haken en iets zelf moois maken...

      Ik haak met haaknaald 5 (ipv 3,5) en acryl. Door de grotere haaknaald wordt het iets soepeler.

      Verwijderen
    2. Hahahaha, ik ben stiekem ook begonnen met mijn deken, rij 32 al ;-)
      Maar ik wacht met publiceren op mijn blog (als ik het uithoudt?!?)

      Verwijderen
  10. Ooohhhh...mooi....ik moet nog op garen jacht....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahahaaa! Ik ben ook begonnen :-) En zoals Onlie Mie al zegt; je moet nog uitkijken ook, want het wordt door sommigen niet in dank afgenomen. Wat een onzin hè, als je maar plezier hebt. Je kleuren zijn fan-tas-tisch! Je boft maar met die restjes! Ik ben benieuwd naar het vervolg! Enjoy!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie kleurcombinatie hoor! Haha, ik ben net zo eigenwijs als jij en ben ook al begonnen. Ik ben inmiddels met toer 8 bezig. Ik probeer morgen een foto te plaatsen op mijn blog (durf het niet op de facebookpagina te plaatsen nadat ik al die negatieve reacties had gelezen...haken moet otch gewoon gezellig zijn, geen wedstrijd)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ontdekte het patroon bijna twee weken geleden en ben inmiddels bij toer 71.
    Zo leuk om te doen, en inderdaad je wilt er steeds een toertje bij maken.
    Jammer dat er dan weer zo'n discussie losbarst, ga toch lekker haken denk ik dan.
    Het patroon is voor een ieder gratis te downloaden.
    En ieder in zijn eigen tempo
    Groetjes en veel haakplezier.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ziet er mooi uit zeg ik ben ook al begonnen hoor ik kon niet wachten ☺ ben inmiddels al op toer 80 ,en ben niet ingeschreven voor het meehaken,ik doe het graag in eigen tempo.
    Groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gedoe en dat alleen maar om een al bestaand patroon. Gewoon lekker doorgaan hoor! Hij wordt prachtig en je komt zo mooi van je restjes af. Hou zelf niet van langdurige en grote haakprojecten. Maar het patroon vind ik wel heel leuk, denk dat ik er kussenhoesjes of zo van ga maken. Groetjes, Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ga hem ook haken met resten wol wat ik nog heb liggen,zodat ook ik weer wat lege bakken krijg en een mooie deken ervoor in plaats plus veel haakplezier,heb me opgegeven,maar weet niet of ik hem in hetzelfde tempo mee haak,misschien ben ik ook het ene moment veel verder en loop ik een ander moment weer achter,wil dus ook graag in mijn eigen tempo de deken maken ;-)

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke deken, ik doe ook mee, heb me wel aangemeld bij de facebook groep. Ik ben al vanaf de eerste seconde dat die groep opgericht werd daar lid, maar misschien ga ik me nog wel af melden voor de crochet along, (niet van de groep) ik heb nl ook al een toer of 30 klaar. Maar kan ook zomaar zijn dat ik keurig netjes per week mijn toeren fotografeer. Ik zie wel, maar er wordt af en toe echt "venijnig" gereageerd naar diegene die al zijn begonnen. Misschien volg ik het wel via blogland op, ik haak in ieder geval de deken voor mijn derde kleindochter (de andere twee kleindochters hebben al een door oma gehaakte deken) lekker in mijn eigen tempo verder.

    Liefs, Margo

    BTW: Je deken wordt heel leuk met al die kleurtjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hahaha, wat leuk, ik doe ook mee! Heb de afgelopen week de discussies in de groep met verbazing geleden. Man o man wat een gekijf! Ik ben nog niet begonnen, ik weet nog niet eens of ik vrijdag mee ga starten, maar ga in mijn eigen tempo het engelse patroon volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuke kleuren! Ik ben ook begonnen. Kon niet verder met iets anders en de bollen lagen er toch al. Lijkt me heerlijk om er deze winter nog plezier van te hebben. Het begint op schoot in elk geval al wat warmer te worden. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw jij hebt al een lekker stuk gedaan. Ik ga ook mee doen, ben heel benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Jij hebt in ieder geval al een lekkere voorsprong. en wat gebruik je prachtige kleurtjes. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het is toch geen wedstrijd.. Ik heb me ook aangemeld en moet nog garen bij kopen ( heb al wel wat liggen maar niet genoeg). Als ik zin heb om meer te haken zou dat dus ook niet mogen??
    Gebruik jij 100% acryl?
    Groetjes, Lineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar heb ik zoveel van en ook veel verchillende kleuren. Niet het mooiste materiaal, maar meestal ga ik voor de kleuren.

      Verwijderen
  22. Allemachtig wat een heisa om iets wat iedereen in haar eigen huis'met haar eigen garen en eigen tijd doet :-))). Wat dat betreft is het maar gelukkig dat voor het breien van de Kaffe Fassett deken niet veel interesse was. Met z'n 2-en heb je vast niet zoveel gedoe.
    Voor wat jouw deken betreft: WOW, de kleuren gloeien je tegemoet. Heel mooi zo bij elkaar, je restjes.
    Ga lekker door :-D!.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige kleuren! En wat wordt ie mooi!
    Ik doe ook mee, maar volg het via een blog.
    Heb zin om te beginnen, maar moet eerst nog wat afmaken. En haak in mijn eigen tempo, want met een baby van 3 maand lukt haken niet altijd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb ondertussen de Fb groep verlaten, was het beu om elke discussie te gaan lezen... ik had er eentje 'opgezet' rond pinterest. Ik mocht dat niet doen, zonder de beheerders hun toestemming?!?
    Ik heb je stuk gepind op mijn pinbord ;-) Zo akn ik je project verder blijven volgen!
    groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik hoop dat degene die hierboven een reaktie heeft geschreven en jij zelf even mijn blogpostje van vandaag zou willen lezen. Ik zou het in ieder geval erg waarderen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb begrip voor je reactie. Waarschijnlijk was deze hele discussie nooit op gang gekomen als het om een nieuw te lanceren patroon zou gaan. Iets wat jullie zelf geschreven zouden hebben en waar nog niets van te vinden is op internet. Als je met een bestaand patroon aan de slag gaat, kan je al deze ophef... op Facebook en blogs verwachten.

      Je hebt me inmiddels verwijderd - wat ik nu ook wel begrijp - en om discussie op Facebook te voorkomen heb ik me ook uit de groep teruggetrokken.

      Verwijderen
  26. http://terraysleven.blogspot.nl/2013/12/berichtje-vanuit-mijn-hart.html

    BeantwoordenVerwijderen
  27. je deken wordt prachtig erg mooie kleuren. toch wil ik zeggen dat ik begrijp dat Tertia zeg rot voelt, stopt veel werk in dit project. oké het is een bestaans patroon, als je dan begint meldt je dan niet aan, die het voor jezelf. laat de groep dan de groep. respect hoor voor de dames die dit opzetten.!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooie kleuren uit jouw eigen voorraad.
    Zelf waardeer ik alle werk en inzet van de twee dames van Crochet Along 2014 zo dat ik lekker met hen mee ga haken. En ook me iedere week laten verrassen door alle vorderingen van de andere meehaaksters.
    Er zijn net als jij een paar anderen al begonnen. Voelt net als niet kunnen wachten met uitpakken van een verjaars- of kerstcadeautje en deze al een weekje voor het feest uitpakken.
    Om het wachten wat te verzachten ben ik lekker iets anders gaan haken in dezelfde kleuren als ik voor de deken ga gebruiken. Pas straks mooi bij elkaar.

    Groetjes en veel haakplezier met de deken, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuke kleurtjes gedruik je, ik doe ook mee, net wat je schrijft heerlijk haken. Morgen komt mij garen binnen :) liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  30. He, gatsie wat een gedoe allemaal! Nou als ik zin heb ga ik OOK gewoon beginnen hoor, dat staat iedereen vrij tenslotte!
    Succes met je deken en laat je niet gek maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik ben ook begonnen, zeker omdat ik nu de tijd heb en ik ga er 2 maken. Ik plaats wel een foto op mijn blog, helaas maar de lol is er voor mij af. Ik heb de groep verlaten en ga op mijn tempo verder. Misschien ben ik eerder klaar, misschien later. we zien wel. Ik hoop dat je ook wat foto' tussendoor laat zien. Het is tenslotte maar een deken, maar wel een hele mooie. Ik respecteer de dame's dat ze het patroon vertalen laat dat duidelijk zijn. Maar hoe sommige dame's tekeer kunnen gaan!!
    Ik ga snel verder, ik heb 3 dekens te haken, dat is zooooo lekker.
    Fijne jaarwisseling

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hahaha, wat een ophef zeg. Ik zag je berichtje gisteren op je blog en ik had er nog nooit van gehoord, van de Crochet along. Wat een leuk idee van deze vrouwen, echt. Maar je mag toch zeker zelf weten wanneer je patroon gaat beginnen. Dit is een bestaand patroon, dat zegt genoeg.
    Groetjes Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo ik zou zeggen blijven haken handwerken is bedoeld voor iedereen het is al super dat je het mat andere wilt delen ik heb er al veel aan gehad hoop je deken snel te zien een heel goed uiteinde en een creatief 2014

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat ziet het er mooi uit en wat een mooie kleuren en patroon. Geniet van waar je mee bezig bent, dat is het belangrijkste!

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie