Nog meer BOHEMIAN kussens

februari 17, 2014


Een weekje geleden heb ik een kussen laten zien wat ik naar een patroon gehaakt had van Cécile Balladino. Gewoon omdat ik even zin had om iets te maken wat al uitgedacht was. En omdat het mooie boek al een tijdje lag, tijd om er iets uit te gaan maken. Lekker te ontspanning, even het hoofd leegmaken.


Van mijzelf mag ik alleen 's avonds haken ter ontspanning. Klinkt wat streng, maar anders zit ik de hele dag het liefst met een haaknaald in de hand en dan komt er van andere dingen weinig meer terecht. En er moeten bijvoorbeeld ook nog meer koffiebonen tassen gemaakt worden! 


Dat het kussen bij jullie in de smaak viel was overduidelijk. Wow... de foto is op Facebook wel 5000 keer bekeken, zelf door Cécile zelf. Zij heeft hem ook gedeeld en we hebben wat mails uitgewisseld, over het kussen uiteraard, maar ook over onze boeken. Is dat niet leuk?


Dus afgelopen week heb ik er nog meer gemaakt. Iedere avond een cirkel voor een kussen gehaakt. Gisteren de kussens in elkaar gezet en hier zijn ze dan.... nog meer Bohemian kussens om vrolijk van te worden! Nu snel verder met de tassen...


Een aantal gebruikte stoffen zijn van Petit Pan (Keetje Knustel). Het patroon van deze kussens komt uit Crochet Bohème (Boho Hakeln) van Cécile Balladino

You Might Also Like

47 reacties

  1. Echt heel gaaf die kussens! Snel gemaakt zeg! fijne maandag....groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Wat een werk al! Smoorverliefd op die kussens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt helemaal te wauwie!! Hier krijg je goede zin van!
    Groetjes Simone
    http://haakennaai.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt superleuk!
    En van die mooie foto's allemaal.
    Wordt er helemaal blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier word je toch helemaal vrolijk van.
    Echt geweldig!
    Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk! Je zou er toch bijna in je Pipo-wagen mee vandoor gaan!! :-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind je kussens werkelijk prachtig! Mooie kleuren, toffe vorm. Ben zeker van plan er ook één te maken. Groet, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Extreem bohemian!
    Vrolijk,
    kleurrijk,
    charmant,
    helemaal mijn ding.

    Dit wordt een volgende project!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Brigitte, wist al zeker te weten dat dit echt een project voor jou is!

      Verwijderen
  9. Vergeten hierboven.
    Wie verder nog van kleur houdt,
    die neme vlug even een kijkje bij mijn giveaway:
    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2014/02/giveaway-willie-whale-and-pocheke.html

    Nog tot zaterdag twee cadeautjes te winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O ja, baie mooi! Ek is mal oor jou kussings!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk, hier word ik zoooho blij van. Kleurrijk en eigen. Super. Boek gelijk besteld. Voor een volgend project.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb het boek meteen besteld, in het Frans want ik wwon in Frankrijk, dus daar bof ik mee.. Hoeveel stof heb je nodig per kussen? Dan ga ik vanavond alvast stofjes bestellen? En gebruikte jij een kant en klaar rond kussen?
    Alvast bedankt voor het antwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van het boek krijg je geen spijt. Staan ontzettend leuke dingen in! Aan 50 x 150 cm heb je voldoende stof voor het kussen. Het is geen hoes, dus je vult hem met vulling en naait hem uiteindelijk dicht.

      Verwijderen
    2. Mag ik vragen hoe jij het kussen gemaakt hebt? Heb inmiddels het boek gekocht en de cirkel gehaakt maar hoe nu verder?

      Verwijderen
  13. Ik ben helemaal wild van je prachtige kussens. Ze zijn stuk voor stuk prachtig!

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja weer helemaal leuk! Haha en grappig dat je van jezelf alleen 's avonds mag haken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een super mooie kussens heb je gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Just gorgeous, all of them!

    Sheila
    http://sheilazachariae.blogspot.com/2014/02/knit-socks-on-straight-needles-and.html

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat maak jij leuke dingen! Om jaloers op te worden! Daarnaast heb ik een vraagje over de opmaak van je blog. Hoe krijg jij je achtergrond als een ruitje en hoe krijg je daar dan weer de plaatjes overheen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met een beetje Photoshoppen kom je een heel eind :-)).

      Verwijderen
  18. superrr mooi!!! Wat een heerlijke kleuren! Wat vrolijk, daar hou ik van!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. prachtig allemaal...ik ben verlief op alle kleuren dat je heeft gekozen...groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  20. En nog steeds verliefd op de kussens :-)
    Wat een prachtige exemplaren heb je erbij gemaakt!
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Supergaaf!! Ik ga er meteen een paar maken voor op mijn klepbank!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hier kom ik woorden voor te kort...subliem!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hello there! is it possible to order from these pillows to Israel? if yes, what is the cost?
    Orli, they are beautiful!
    pls contact me on
    orlisavin@gmail.com or orli savin on FB

    BeantwoordenVerwijderen
  24. absolutely yummy colors!!! gorgeous!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Olá amiga, passando para lhe deixar um carinho, e já estou te seguindo,beijokas
    http://www.titacarre.com

    Amigo é coisa para se guardar Debaixo de sete chaves
    Dentro do coração
    Assim falava a canção que na América ouvi
    Mas quem cantava chorou Ao ver o seu amigo partir
    Mas quem ficou, no pensamento voou
    Com seu canto que o outro lembrou
    E quem voou, no pensamento ficou Com a lembrança que o outro cantou
    Amigo é coisa para se guardar No lado esquerdo do peito
    Mesmo que o tempo e a distância digam "não"
    Mesmo esquecendo a canção
    O que importa é ouvir
    A voz que vem do coração
    Pois seja o que vier,
    venha o que vier Qualquer dia,
    amigo, eu volto
    A te encontrar
    Qualquer dia, amigo, a gente vai se encontrar.

    _________Amigo é ____________Amigo é c
    ______Amigo é coisa _______Amigo é coisa pr
    ____Amigo é coisa pra s___Amigo é coisa pra s
    ___Amigo é coisa pra se guardarAmig_______Amig
    __Amigo é coisa pra se guardarAmig_________Amig
    _Amigo é coisa pra se guardarAmigo é _______Amig
    _Amigo é coisa pra se guardarAmigo é cois______A
    Amigo é coisa pra se guardarAmigo é coisa pr__Ami
    Amigo é coisa pra se guardarAmigo é coisa pra s_A
    Amigo é coisa pra se guardarAmigo é coisa pra se
    Amigo é coisa pra se guardarAmigo é coisa pra se
    _Amigo é coisa pra se guardarAmigo é coisa pra s
    __Amigo é coisa pra se guardarAmigo é coisa pra
    ____Amigo é coisa pra se guardarAmigo é coisa
    ______Amigo é coisa pra se guardarAmigo é c
    _________Amigo é coisa pra se guardarAmi
    ____________Amigo é coisa pra se guar
    ______________Amigo é coisa pra se
    _________________Amigo é coisa
    ___________________Amigo é c
    _____________________Amigo
    ______________________Amig
    _______________________Am

    Visite meu blog - Tita Carré - crochet

    BeantwoordenVerwijderen
  26. elke keer weer verliefd... mooie kleuren en patroon, zou zo graag deze ook willen haken,, wie weet kom het patroon een keer tegen..

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik vind je kussens zo gaaf dat ik ze ook wil maken. Nu heb ik alleen het probleem dat ik nog niet zo'n ervaren naaister ben en niet goed weet hoe ik het aan moet pakken. Het haakgedeelte heb ik inmiddels af. Ik heb al op internet gezocht naar een duidelijke uitleg, maar kan het nergens vinden. Zou je mij uit willen leggen hoe je zo'n kussen naait? Je kunt me eventueel ook mailen op: zwemmy@hotmail.com. Ik zou je heel erg dankbaar zijn!

    Groetjes,
    Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  28. I love these pillows, but am unable to find directions to make them. Could you post a link with the instructions? Thank you so much. These are really lovely!!! I went to the Crochet Bohème (Boho Hakeln) of Cécile Balla Dino website, but could not find instructions there either.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The pattern comes out of the book. Not sure or it is available in English, but if you can read crochet patterns it is a musthave. ISBN 978-3-86355-166-7

      Verwijderen
  29. Erg mooi! Wil je deze verkopen op: www.kussensopmaat.nl . Ik hoor het graag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je... maar deze zijn inmiddels al verkocht op via mijn eigen kraampje.

      Verwijderen
    2. Dank je... maar deze zijn inmiddels al verkocht op via mijn eigen kraampje.

      Verwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie