MEMORYDEKEN voor Puck.... Klaar!

mei 18, 2014


Hij is de klaar, de quilt vol herinneringen aan de eerste levensjaren van Puck. 


Vorige week zaterdag begon ik de 247 lapjes aan elkaar te stikken. Zondagochtend was de lap van tricot en katoenen vierkantjes klaar. De voorkant was af. Afgelopen week ben ik begonnen met het doorstikken van de deken. Voor de achterkant gebruikte ik een vrolijk rood katoen met witte stippen. Daarop legde ik netjes een laag wattine en vervolgens de lappendeken erop. Op iedere kruising van vierkantjes zette ik de deken met speldjes vast. Speldend vanuit het midden, naar de buitenranden toe. Eenmaal klaar met spelden heb ik de deken in 2 middagen doorgestikt en de rand eraan gemaakt. 


Omdat het kleine lapjes zijn, kan je ook prima tricot en katoen combineren. En de kwetsbaarheid van (dunne) stoffen valt ook mee, door de tussenlaag en achterkant... (een vraag bij mijn vorige blogbericht).


Naast de deken mocht ik van de overgebleven lapjes uit Pucks kleding ook nog 3 rolkussens maken. Het roze-witte geruite kussen is gemaakt uit een slaapzak en restanten van de overgebleven lapjes. Hieruit heb ik allemaal kleine cirkels gestanst en regelmatig op de stof gespeld en gestikt. Een van de andere twee kussens is gemaakt met een deel van een lakentje wat ooit in haar wieg lag. 


Bij elkaar een mooie set wat qua tijd ook nog reuze mee viel. Vind het bijna jammer dat ik er al weer afstand van moet doen. Morgen komt Puck de quilt en kussens met haar mama ophalen. Ik ben benieuwd wat ze er van vinden. Zelf ben ik wel trots op het resultaat. Mede door de mooie kleurencombinatie.

---

NB. Vandaag de deken en kussens overhandigd aan Puck en haar mama. Daarna ontving ik nog een lieve mail van haar: Thuis gekomen met alles en wat ben ik blij super super gedaan! Dank je wel echt super mooi! Ben benieuwd naar de reacties hier! Nogmaals dank en hopelijk nog een keer tot ziens! Het ontroerd me gewoon zo mooi en ik moet elke keer weer even kijken naar het eindresultaat top top top. Nogmaals dank!


You Might Also Like

35 reacties

  1. ik ben sprakeloos, zo mooi!!! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waw!!!!! Je brnegt me op ideeên trouwens, ik heb nog heel veel te kleine kleren van mezelf staan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi geworden, een geweldige herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat mooi!!! Echt geweldig! Leuk dat je er ook kussens bij gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeeeeel mooi!
    Complimenten voor dit prachtige resultaat.
    Puck is vast heel blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waanzinnig mooi!
    En wat heb je ze schitterend op de foto gezet. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wow wat is ie mooi geworden! Kan me voorstellen dat je mega trots bent op het resultaat. Chapeau! En die Puck en haar mama gaan hier vast en zeker, zeker en vast ;) blij mee zijn. Die kussens zijn ook alledrie to cute <3. Echt een topprestatie. Ik ben zelf ook aan lapjesdekens bezig maar naai ze rechtstreeks op een fleecedeken zonder er een echte quilt van te maken. Ik vind eerlijk gezegd de meeste quilts helemaal niet mooi, maar deze vind ik prachtig. Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou ook bijna geen afstand meer kunnen doen van deze prachtige quilt.
    Heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt helemaal geweldig! Super mooi!!! knap gedaan, Groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is prachtig geworden.
    Zo heeft mijn zoon allemaal voetbal shirts waar hij geen afstand van kan doen.Van 0 jaar tot nu. Zit ook al heel lang te denken om een plaid te maken van al die shirts heb al een koffer vol.Voor meiden is het iets makkelijker om te maken dan voor jongens.Vind ik.Misschien moet ik er gewoon eens aan beginnen...Heb jij nog tips.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, wat enorm gaaf zeg! En wat snel ook, één week. Ik ben bijna een jaar bezig geweest met een deken die veel kleiner was dan deze. Zo'n deken met herinneringen is wel heel bijzonder zeg, dat je dat mocht maken! (Ja, ik heb even de vorige berichtjes gelezen en ben vanaf vandaag fan van je blog en daarom volg ik je).
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. In één woord: Prachtig!!
    Groetjes, Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waaauuuuuw wat is hij prachtig geworden en die kussen gaaafff lieve groet Esther xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kan niet anders zeggen dan: PRACHTIG!!! Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw wat een pracht. Hier mag je wel heel erg trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hij is ongelooflijk prachtig!!! Wat een schitterend resultaat en heel mooi gecombineerd met de achterkantstof. En ook nog rolkussens er bij!! Super!!
    Al mijn vragen zijn inderdaad beantwoord :-))). Dankje!! Ik zal deze blogpost bewaren als tutorial!! Als ik er 1 maak zal ik je een bericht sturen;-).
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. That is just beautiful, I love it, and love the idea of making a memory quilt. I have saved many pieces of my kids clothing for exactly this, but haven't been brave enough to cut into any of them yet.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw wauw en nog eens wauw. Wat heb je dat weer mooi gemaakt en wat is het idee van zo'n deken toch geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hij is ook echt super geworden! Echt een prachtig aandenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow, super veel werk! misschien ben ik nog wel niet zo snel, maar dat heb je echt nog snel gedaan. Is mooi geworden. Liefs Joyce (

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zucht....mijn mond valt hier weer open van verbazing hoor!!!Zoooo ontzettend mooi en knap hoe jij dat weer voor elkaar hebt gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat is dat prachtig!! Ze zullen er zeker blij mee zijn, ze kunnen er jaren van genieten!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Werkelijk prachtig gedaan en wat een werk. Zeker iets om te koesteren en heel veel plezier van te hebben.

    Groetjes, MOnique

    BeantwoordenVerwijderen
  24. En dit is dan ook helemaal top! Super mooi!!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie