Samen BORDUREN op de boerderij

mei 23, 2014


Het zijn afwisselende dagen, gevuld met veel handwerken. Een paar dagen geleden stond de naaimachine nog op tafel voor de memorydeken van Puck, daarna lag de tafel vol lapjes vilt om vrolijke pakketjes te maken en nu ben ik mij aan het voorbereiden voor de Hip en Handgemaakt markt komende zondag in Nijmegen. 


Gisteren was ik uitgenodigd om een workshop Folklore borduren te geven bij een handwerkclub in Driebruggen. Deze dames komen eens per week bij elkaar op de kaasboerderij van Conny om samen te handwerken. En af en toe doen ze iets leuks wat net even anders is dan wat ze wekelijks doen.


Ik had voor de dames bedacht om Babuskha's te borduren. Ik maakte allemaal verschillende pakketjes  en hierop kon ieder naar eigen inzicht en fantasie met verschillende borduursteken de vilten poppetjes versieren. De 15 dames waren reuze enthousiast en gezellig. En geen poppetje was hetzelfde. Behalve deze dames was ook Anja ijverig en creatief bezig geweest. Geheel in stijl bakte en versierde ze folklore koekjes. Bijna zonde om op te eten. Wat een plaatjes! Ik kan terugkijken op een gezellige en inspirerende avond en ging met een heerlijke zelfgemaakte (eerste) graskaas van Conny naar huis. Dat wordt nog even nagenieten!

---

Ook zin om een gezellige workshop te volgen? Op zaterdag 28 juni geef ik een workshop Folklore borduren (vrij borduren) op de kleurrijke boerderij van Hetty in Rijsbergen (bij Breda). Inclusief een heerlijke, gezonde lunch. Kijk hier voor meer info.



You Might Also Like

13 reacties

  1. Wat ontzettend leuk zeg. Ziet er erg gezellig uit.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige en kleurrijke boel daar, die koekjes zijn zeker zonde om op te eten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er fleurig uit, ik word er helemaal blij van !
    En die koekjes.... wauwie !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn jullie druk bezig geweest!
    En een boerderij, dat klinkt super.
    Ik heb zonet de laatste foto uitvergroot bekeken, wat zijn de interieurfoto's in de twee bovenhoeken mooi! en die hond op de linkerfoto lijkt net een dierenvel. Ik heb zelfs even getwijfeld of hij wel echt is. Is het in je eigen huis?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O dit lyk na so 'n lekker kuier en selfs die koekies lyk soos die Babushka poppies! Groete. xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een zonde dat ik nu pas jouw blog ontdek.! Je maakt echt super leuke dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Chicas, son muy bonitos sus trabajos!!!!, las admiro profundamente.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo via via kom ik even bij je neuzen. Ben diep onder de indruk van de deken van Puck. Wat ongelooflijk knap en wat een werk! Wil graag zien wat je nog meer doet dus ga je direct volgen! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi, I love your craft, is beauty, I love a colors, I follow your blog, hugs from Brazil.
    Visit my blog - Tita Carré - free patterns crochet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi Stéphanie!
    Wat is het de laatste tijd stil op je blog, ik mis je inspirerende stukjes!
    Ik hoop dat privé alles goed met je gaat, en dat het gewoon stil is omdat je het druk hebt met al je leuke, mooie en kleurrijke projecten. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk en vrolijk blogje! Ik hoop dat het goed met je gaat!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie