HAKEN | Kussen 'Olle'

Wat heerlijk... eindelijk lijkt de zomer dan echt te beginnen. En niets is fijner dan lekker buiten te haken in de tuin, luisterend naar het gekwetter van de vogels. Ik kan daar echt van genieten.

Net als mijn nieuwe garen van Durable. Een heerlijke kleurencombinatie in een zachte en fijne kwaliteit garen, deels katoen, deels acryl. Echt fijn om mee aan de slag te gaan.

Mijn eerste project werd deze kussenhoes. Een mooi langwerpig formaat in een bijzonder patroon. En wat het helemaal af maakt zijn de bijzondere gehaakte knoopjes. Zo kan je eenvoudig de hoes wassen en ziet er ook nog eens mooi uit.

Als je ook zin hebt om de Durable CosyFine en het haakpatroon te proberen, kijk dan op Etsy of Ravelry voor Nederlandse patroon bestaande uit 6 pagina's met uitgebreide beschrijving, stap-voor-stap foto's en haakschema.

- - - ENGLISH PATTERN (US/UK terms) - - - -
If you also want to try the Durable CoyFine and the hook pattern, look at Etsy or Ravelry for Dutch pattern consisting of 6 pages with detailed description, step-by-step pictures and hook schedule.


Op Instagram komen al de mooiste kleurencombinaties voorbij. Ben jij hem ook aan het maken? Gebruik dan de volgende hashtags: #kussenolle #handwerkjuffie. Zo kan ik jouw creatie laten zien op mijn blog!