DRAADJES OVER... telefoon hoesje

juni 01, 2013

Jawel, de afgelopen tijd had ik zoveel gehaakt en met zoveel kleuren. Mijn potje met afgeknipte wollen draadjes begon alweer aardig vol te raken. Tijd om daar maar weer eens mee aan de slag te gaan.
Al eerder heb ik balletjes gevilt met deze draadjes erin, dit keer heb ik ze aan elkaar geknoopt. Zo ontstond een nieuwe veelkleurige bol waar ik mee aan de slag ben gegaan. Ik had geen idee hoeveel ik met dit kleine bolletje kon gaan maken, dus koos ik voor een klein project. Het is een telefoonhoesje geworden. In vasten rond haken tot je de juiste hoogte hebt bereikt. 
Het lastige is om de knoopjes allemaal aan de binnenzijde uit te laten komen. En soms haakt het niet altijd even vlot als een verse bol uit de winkel. Maar het effect is wel leuk. Een bontgekleurd geheel. 
Af en toe waren de draadjes op. Dan bleef het half afgemaakte hoesje weer liggen. Maar uiteindelijk had ik er toch voldoende om het af te maken.

Ik wilde er nog kraaltjes en lintjes aan hangen, maar... Dochterlief had meteen in beslag genomen. 
Die ben ik kwijt...

You Might Also Like

15 reacties

  1. Wat een leuk idee. Ik ga mijn draadjes bewaren en aan elkaar knopen. Dank je wel voor de tip. Groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee en het ziet er super leuk uit !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden, ik onthoud het idee!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig idee meis.
    Laat ik hier nou een hele pot met draadjes hebben staan. Ooit bestemd voor vogelnestjes (die de vogeltjes dus links lieten liggen) .....

    Dank je wel voor deze inspiratie!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geworden, ziet er echt fleurig uit!!
    Groetjes, Soe
    lifebysoe.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee, het resultaat is heel fleurig! Ga ik misschien ook eens proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, wat een kleuren weer!
    idee = opgeslagen :)
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kan me helemaal voorstellen dat je dochter deze niet kon laten liggen.... heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Очень интересная идея!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is een heel goed recycle idee. Bedankt voor het delen.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk idee om die draadjes aan elkaar te knopen. Geeft een leuk resultaat.

    Net als Moos heb ik ook een heleboel draadjes in een netje buiten hangen voor de vogeltjes, maar ze kijken er niet naar om. Nu kan ik ze niet meer gebruiken want het hangt al een tijd buiten in weer en wind.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. jaaaaa.. dit doe ik ook steeds en haak er potten mee om.. leuk en fleurigggggg!!!
    ennn je gooit niks weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat leuk, goed idee! en wat zie ik trouwens nog meer leuke dingen bij jou...ik kijk mijn ogen uit! Via Creanoor hier..leuk toch hé, dat blogland! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo leuk! Ik heb zo ooit een trui gebreid, van allemaal losse draadjes. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie