HANGERS aan de haak

april 29, 2014

 

Nog een paar dagen en dan is het weer zover.. de eerste Hip en Handgemaakt markt van dit seizoen in Arnhem. En ik ben er ook weer, net als vorig jaar. Hoop nu op een mooie dag, vorig jaar was het extreem koud en guur. Maar laat ik van het positieve uitgaan. We gaan er weer een gezellige en kleurrijke dag van maken. 


Het hele huis ligt vol doosjes, zakjes, handwerkspulletjes, pakketjes en zelfgemaakte projecten. Uitzoeken, sorteren, wat hoort bij wat. Gaat het wel of niet mee naar de markt.... En ja, het wordt al een gezellige boel. Gelukkig is het vakantie en helpen de kinderen en vriendinnetjes daarvan ook met sorteren en inpakken. Vinden ze zelfs leuk!

Eén van de dingen die ik gemaakt heb voor de HHmarkt zijn deze gehaakte kledinghangers. Ze zien er lief uit voor een snoezige meisjeskamer. Maar je kan ze natuurlijk ook zelf maken. Hieronder wat stap-voor-stap foto's hoe je zo'n hanger kan bekleden. Misschien ook leuk als kraamcadeau?


Ik haakte een rechte lap van stokjes (dc). Meet ruim 2x de breedte van je hanger. De lengte wordt even lang als je hanger. Houd een oneven rij van stokjes aan. In de middelste rij, in het midden, prik je de hanger door je haakwerk en vouw je de lap dubbel. Haak de hanger met dezelfde kleur garen dicht met vasten (sc). Daarna haak je als eerste een leuk randje in een andere kleur er langs. 



Rand:
Ik haakte 7 v, 5 l, 1 hv in de eerste l, 5 l, 1 hv in dezelfde l als bij de vorige hv, 5 l, 1 hv in dezelfde l als bij de vorige hv. Dit herhaal je tot de rand klaar is. Het bloempje en de blaadjes heb ik gehaakt naar een patroon uit het boek Haken & Kleur.


Natuurlijk kan je ook je eigen fantasie laten gaan om leuke hangers te maken en te versieren. Misschien tot ziens op de HHmarkt, zondag 4 mei in Sonsbeek park te Arnhem (11-17 uur).

You Might Also Like

10 reacties

  1. Ziet er weer heel gezellig uit! Wat een kleurtjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb eens wat blogposts teruggelezen en je hebt niet stil gezeten hoor. Zo leuk die twee pagina spread in knippie! Gefeliciteerd daarmee! En oh hip en handgemaakt markt lijkt me super om op te staan en om rond te lopen. Waren gisteren met het werk op uitstapje in Arnhem, bij. Mode met een Missie. Ik werk bij een atelier van hun in het zuiden van het land ;). Heel veel plezier op de markt en een goede verkoop gewenst en ik hoop eigenlijk dat je zo goed boert dat je geen baan meer hoeft te zoeken maar op deze manier in je eigen levensonderhoud kunt voorzien. Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig en zo mooi die kleurtjes weer! Dankjewel voor de tutorial! Heb het direct gepind. Zo leuk om mee te verpakken met een jurkje of bloesje voor een geboortecadeautje! Succes op je markt... zou het niet zo ver geweest zijn, was ik zeker langs gekomen!
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig gehaakt, su66 met je verkoop, duim dat je een zonnige dag hebt. Loefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Succes op de markt!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Te leuk! ziet er echt heel mooi uit! Veel plezier op de markt!
    Groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat weer leuk . . .eens kijken of ik nog ergens van die kleine houten hangers heb liggen . .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als het weer het toe laat kom ik kijken. Het is me ein-de-lijk gelukt om volger te worden van je blog met Google Friend Connect. Kreeg telkens te lezen dat er een storing was, gek toch!
    Heb nog wat reclame op m'n blog gemaakt voor je leuke boekje (we zagen en spraken elkaar in de Rijnhal). Succes zondag!
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. HayHay!
    Super leuk deze hanger! Love it :-)
    Enne ik kom zondag een kijkje nemen!
    Ga toevallig in de buurt van Nijmegen kamperen, dus Arnhem is niet zo ver weg.
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Werkelijk hele lieve, mooie hangers. Ik zie ze zo al in een schattige babykamer!

    Hopelijk is de markt voor jou succesvol!
    Prettig weekend,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie