Al een beetje WINTER

november 14, 2013

Jee... kijk je naar buiten... sombere grijze lucht en guur weer. Lijken wel de donkere dagen voor kerst. Op de mooi gekleurde bomen na is er buiten nu niet veel aan. Als de sneeuw alweer uit de lucht zou dwarrelen, zou het al een heel ander verhaal zijn. Heerlijk vind ik het om dan door het krakend witte laagje te lopen, dikke jas aan en mijmeren over de bergen. Daar kan ik wel van genieten.


Helaas, het is niet anders. Maar in deze winterse stemming kom ik wel al langzaam. En ook zijn mijn dagen voor kerst al een beetje aangebroken. Heb namelijk eens in de knopendoos en voorraad lintjes gezocht naar typische Alpen fournituren. En daarvan ben ik allerlei hebbedingen aan het maken voor de Hippe Houtense Kerstmarkt. Wat telefoonhoesjes, opbergtasjes (te gebruiken als etui of make-uptasje) en gehaakte gingerbread men.

Hier en daar moeten nog wat dingetjes aangepast worden. Zo twijfel ik over het hertekopje. In ieder geval lekker om mee bezig te zijn. 


Ik kan al bijna de Apfelstrudel proeven en de warme chocomelk met slagroom ruiken. Mmm, heerlijk!
Oh ja, via deze weg wil ik jullie - mijn trouwe volgers (inmiddels 500!) - echt heel erg bedanken voor al jullie lieve berichtjes. Ze zijn echt zo hartverwarmend elke keer en door alle hectische dingen de laatste periode heb ik vaak de energie niet gehad een bezoekje aan jullie blogs te brengen. Ik ga dat snel weer goed maken en eens lekker bijlezen. Nogmaals dank voor jullie lieve berichtjes!


Ook gehaakte koekmannetjes maken? Het Engelse patroon vind je hier.

You Might Also Like

29 reacties

  1. Wat voor prachtige dingetjes heb je alweer gemaakt!
    Ik waan me zo in de bergen bij het zien van dit moois!
    Supergezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben altijd al weg van de leuke dringende je maakt, maar die gehaakte koekmannetjes zijn helemaal top! Leukleukleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt een succes op die markt. Kan niet missen. Vooral de peperkoekmannetjes vind ik heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooohh wat ziet dat er gezellig "winters" uit! Dat grijs met rood bij elkaar gecombineerd doet het super.
    En dan die koekemannetjes...die mogen wel aan mijn tak hangen hoor naast Koekiemnonster die er al hangt hahha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, wat een sfeer! Het hertekopje is overigens helemaal goed. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke spullen heb je gemaakt doet me een beetje Tirol achtig aan, schattig hoor!!! En ja het is zo donker, niks aan en die regen ben ik ook zo beu....

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super gave tasjes!!!
    Ben helemaal verliefd.
    Wat jammer dat Houten zover is.....
    Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend leuk helemaal winters en die fournituren <3

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De sneeuw hebben we hier al, maar de Houtense kerstmarkt is helaas veel te ver. Ik krijg wel veel inspiratie door alles wat ik altijd bij jou zie en omdat ik haken leuk vind, zal ik me gaan wagen aan van die enorm leuke peperkoekmannetjes!
    Groetjes van Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat super leuk weer. Gelukkig voorspellen ze voor het weekend weer een zonnetje :)
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi lieve Stéphanie dank je voor je lueve berichtje, wat maak je Prachtige werkjes. Lieve groet Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je weer een prachtige spulletjes gemaakt. Jammer dat die markt niet dichter bij mij in de buurt is want dan zou ik zeker langskomen om alles eens live te kunnen aanschouwen.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat maak jij toch ontzettend leuke dingen. ik word echt geïnspireerd door jouw blog.
    Ik ben momenteel de Tiroler hartjes aan het maken, maar dan in Kerst steil.
    Hou mijn blog maar in de gaten.

    Groetjes van Gerda (Haakfeest).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waauuw die koekemannetje zijn leuk! Ga ze zeker zelf ook maken! Nog een dingetje op mijn lijste haha. Had nog een vraagje; Heb je ook nog een patroon van de gelukpoppen XL vind ze zo leuk, maar ben zelf niet zo van het bedenken van een patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig al die combinaties, zo'n eigen stijl heb jij, echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weer helemaal leuk, alles wat ik zie! En het hert vind ik erg leuk, dus doen wat mij betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Weer leuk hoor! En dat hert vind ik juist leuk, vooral op het make-uptasje!
    Zie je morgen, gezellig!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind je hertje erg mooi! Heb je daar 'patroontje' van?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geen wonder, dat je al 500 volgers hebt. Jouw blog is zó leuk! Ik ben blij dat je 'er weer bent'. Jouw berichten vind ik samen met die van een paar andere dames de mooiste om te lezen. Jij maakt zoveel moois!!

    Ik vind dat hertenkopje juist zo mooi. Maar als ik zo vrij mag zijn: het make-up tasje zou je denk ik nog mooier maken als je tussen de ruitjes en de grijze stof een biesje ofzo maakt in dezelfde kleur als het hertenkopje. (sorry voor mijn bemoeien met jou creaties...)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bedankt voor je lieve reactie op m'n blog en de verwijzing naar het patroon van de pepermannetjes. Ja, en het hert vind ik juist helemaal hartstikke leuk!
    Alvast een mooi weekend en nogmaals groetjes van Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hola, que tal? Me encanta tu blog, tienes unas cosas muy bonitas. Me quedo por aquí y me hago seguidora. Te invito a que visites el mío http://awesomeneedles.blogspot.com.es/ espero que te guste. Un saludo

    BeantwoordenVerwijderen
  22. twijfel niet over het hertenkopje..... ik vind het zooooo gaaf ♥♥♥

    en je koekmannetjes zijn ook erg leuk

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuke dingen weer, wat een bron van inspiratie ben jij toch... Ik geniet!
    Fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  24. HayHay!
    Wat een super mooie wintercreaties heb je gemaakt!
    Helemaal leuk!!!
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hi Stephanie. Love your Folklore style. Why haven't I seen your blog before. I am your newest follower. Fabulous.
    xxx
    Annette
    My Rose Valley

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Thanks for the link to the gingerbread man. Kisses

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie