STREEPJES omslagdoek

november 27, 2013


Ken je dat? Je ziet hier en daar wat voorbij komen en denkt... hé, dat ga ik ook eens maken. En dat lijstje wordt dan groter en groter. Er komt zoveel leuks voorbij. Deze omslagdoek was één van deze projecten die nog op mijn lijstje stond. En ook lag het mooie gemêleerde garen al een tijdje te wachten om in een omslagdoek veranderd te worden. 


Naar verwachting zijn deze bollen echter niet voldoende, dus zocht ik in mijn wolletjes doos naar bijpassende kleuren. Ja, die bollen van de Action... in een opwelling gekocht maar veel te dun. Eigenlijk vond ik helemaal niks. Maar wel prima om te combineren met deze dunne wol van DROPS (Drops Fabel Print 677). Met deze combinatie ben ik dus aan de slag gegaan. En voorlopig ook nog wel even mee bezig. Een heerlijk haakwerkje voor als je even niet teveel wilt nadenken.


Het patroon is niet ingewikkeld, het bestaat alleen uit rijen van vaste. Je begint bij de zwarte (dichte) driehoek. Je haakt telkens een heengaande en een teruggaande toer in één kleur. Alleen meerderen aan de uiteinden en in het midden. En dan verder met een volgende kleur. 

Hieronder vind je een tekening hoe je deze omslagdoek kan haken. Verder is het de toeren herhalen tot je de sjaal groot genoeg vindt. Moeite met het lezen van de tekening? Hier vind je de beschrijving van het patroon voor deze leuke omslagdoek. 

You Might Also Like

10 reacties

  1. Dit wordt een prachtige omslagdoek, super leuke kleuren heb je gekozen. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleuren! Het resultaat is nu al zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar ja, dat lijstje van mij is geen lijstje meer maar een LIJST! Deze sjaal wordt ook mooi. Goed idee om dat Action garen mee te haken, op die manier wel goed te gebruiken, ik vind het garen zo ook te dun.
    Haakse!!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is heel erg leuk en komt vast en zeker ook op mijn lijstje, dat al maar groter en groter wordt, net zoals jij hierboven al zegt... Maar wat in het vat zit.....!
    Fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is heel erg leuk!
    Ik heb een rubriek met To Do List, maar die wordt steeds langer....dus daar ben ik maar mee opgehouden :-)

    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. owww wat een heerlijke kleuren .... en wat een mooi model

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kleuren gebruik je :) lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee hoor dat herken ik HELEMAAAALLL niet, hahahaha, wel dus. Maar dit is wel een heel snel gemakkelijk patroontje en met dat mooie garen heb je ook geen moeilijke steken nodig. Toch maar op de lange lijst???

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw die wordt heeeel mooi!
    Komt ook mijn to make lijstje te staan :-)
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie