OMSLAGDOEK om blij van te worden

november 12, 2013


Een paar weken geleden heb ik een zak wol bij de... eh... Aldi gekocht. Jawel, heel soms hebben ze zo'n actie en dan ben ik er als eerste bij. En dan wordt het kiezen... welke kleur. Natuurlijk kan je ook van alle kleuren een zak mee nemen, maar op dit moment zit dat er even niet in. Kiezen dus. Het werd deze mooie fuchsia roze. Naast paars echt mijn lievelingskleur.


Al eerder liet ik een deel van het haakwerk zien waar ik aan begonnen was. Hoewel die sjaal al tot halverwege af was, heb ik hem toch weer uitgehaald. Toch niet mooi genoeg en weer opnieuw. Dat werd deze omslagdoek. Heb middels filethaken een patroon ingehaakt, die ik graag laat zien als het helemaal af is (nee, deze komt niet uit het boek Haken & Kleur). En de omslagdoek komt deze keer af... want ik ben inmiddels begonnen met de rand. Nu nog een klein randje, maar straks mooi breed met meerdere kleuren. 


Het is niet het meest revolutionaire wat er ooit uit mijn handen is gekomen, maar de afgelopen weken heb ik echt behoefte gehad aan iets simpels. Iets waar je niet te veel in hoeft te stoppen, terwijl je toch lekker bezig kunt zijn. Mijn energie werd opgeslokt door de rechtszaak die wonderwel gisteren toch plaats heeft gevonden. Nee, geen verkeersovertreding of aan de drugs... haha... maar tegen de vader van mijn kinderen. Om hem eens aan te spreken op zijn stralende afwezigheid in hun leven en hem wakker te schudden dat kinderen ook hun behoeftes en benodigheden nodig hebben om te (over)leven. Ik wil er verder niet veel over zeggen, maar het is werkelijk tenenkrommend allemaal. En al die negatieve energie... bah! 
( Wel had ik eens goed de gelegenheid om de toga van mijn advocaat van dichtbij te bewonderen. Toch weer heel anders dan de toga die ik een paar jaar geleden maakte voor Hanna, buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand.)

Daarom nu even een lekker simpel werkje in fijne kleuren om mij daar helemaal in te verliezen.
Vanavond samen met Petie aan de haak. Lekker aan de rand verder werken. Kan ik hem wellicht volgende week laten zien. En de rest... loslaten!

Fijne avond allemaal.

You Might Also Like

22 reacties

  1. Sterkte met de "strijd", het zou mooi zijn als je boek een groot succes wordt. Geeft afleiding, voldoening en een gespekte bankrekening! Ik ben benieuwd naar het resultaat van de omslagdoek :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haken... verstand op nul (soms toch) en blik op oneindig! Waarmee ik wil zeggen "heerlijk ontspannen"!
    Prachtige kleur wol en je kussens op de achtergrond zijn schitterend!
    Fijne avond zonder al te veel negatieve energie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte in je strijd voor je kindjes. En geniet van het haakwerk.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte met de rechtzaak, heel vervelend, maar wel knap dat je die stap durft te nemen. Leuke kleurtjes heb je uitgezocht voor je haakwerk. Prachtig!!
    Gr Lize

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie kleur zeg !!!
    en hopelijk komt het goed voor je kids, zo belangrijk hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niks heerlijkers dan om al die nare strijd even van je af te haken meis! Dat wat je laat zien ziet er prachtig uit!!!!!

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geschreven, mooie gehaakt, mooie kleurtjes! Sterkte met alles. En dat boek van jou wordt gewoon een succes...kijk vooruit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke kleuren gebruik je toch. En je omslag doek zal zeker mooi worden, want eenvoudig kan ook rust en door het kleurgebruik heel speciaal worden. Verder veel succes met de wat mindere zaken in je leven, maar je doet het voor een heel goed doel. Succes en sterkte
    liefs Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haak het lekker van je af!
    Sterkte en veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een hele goede combinatie maak je, de rand eraan en de rest loslaten. Mijn bewondering heb je

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zéééég, bij ons in den aldi niks gene wol....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach wat naar, sterkte met je omstandigheden! Een vriendin van mij maakte het mee, zó schrijnend.
    Heerlijke foto's weer! Ik heb ook garen meegenomen bij de Aldi, helaas hadden ze deze paarse kleur niet meer, maar die blauwe vond ik ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sterkte in je strijd, bij ons gaat het precies andersom, onze zoon wil zijn dochtertje gaat om de week bij zich hebben maar krijgt het bij haar moeder niet voor elkaar. Je omslagdoek word vast Prachtig :) liefs Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. He wat een nare situatie zeg, veel sterkte in zo´n pittige tijd. Dan is er soms toch niks fijners dan even lekker weghaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige omslagdoek ben je aan het haken. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Die gaat heerlijk warm worden!
    Wat een vervelende situatie voor jou en je kinderen, ik wens je enorm veel succes!
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. dat is zeker helaas negatieve energie... ik hoop dat je met je prachtige creatie's toch ff zo een rot gevoel een beetje weg kunt haken

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een mooie kleur! Zonde dat je die strijd moet voeren. hopelijk helpt t !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een toestanden allemaal zeg. Iemand heeft wel eens gezegd dat hij haken en breien een soort meditatie vond. Dus een meditatiesjaaltje in dit geval. Lekker kleurrijk. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat moooooi!! Ik zou ook zo graag willen kunnen haken of breien maar ik ben het verleerd denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi! En veel succes en sterkte met de rechtszaak!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke en originele dingen maak je. Ik was op zoek naar een patroon voor een toga ( ja ik ben ook ambtenaar van de burgerlijke stand) helaas heb ik nog geen mooi patroon gevonden. Maar het was leuk om al je leuke en kleurige handwerkjes te bewonderen.
    Sterkte met de rechtszaak!!!

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie