LAPJESDEKEN voor het leven

november 16, 2013



De deken voor Isa begint al aardig vorm te krijgen. Met een beetje geluk is hij deze week klaar. En wat wordt hij mooi! Heerlijk al die lieve kleurtjes bij elkaar. De lapjes komen uit allemaal babyrompertjes en -t shirts die een bijzondere herinnering vertegenwoordigen. Een deken voor het leven!

Hier schreef ik er al eerder over.


De vierkantjes zitten aan elkaar en vormen samen een grote lap. Dat was al een hele klus. Inmiddels een watine laag gekocht en een lief katoenen stof gevonden voor de achterkant. En nu alles aan elkaar naaien. Eerst goed op elkaar leggen en spelden en dan rij voor rij onder de naaimachine door. Ik heb gekozen voor een golvende steek op de overgangen. Zitten alle lapjes en lagen mooi aan elkaar en het geeft een grappig effect waardoor de dikte geaccentueerd wordt. 

Vooral het middelste deel is lastig door de dikke deken en weinig flexibele naaimachine. Goed stevig oprollen om het toch voor elkaar te krijgen het netjes door te stikken. Maar ook dat werk zit er bijna op. Dan nog de rand eraan en Isa kan hem mooi leggen over haar nieuwe eenpersoonsbed. Wat een leuk project om te doen!


Verder lijkt de afgelopen week weer een stuk positiever verlopen dan voorgaande weken. Zo heb ik twee hele leuke workshops 'leren haken ' gegeven met hele gezellige dames. En ging ik gisteren met Ellebel naar de Quilt en Handwerkdagen in Arnhem. Ontzettend gezellig om weer even met elkaar bij te kletsen. 's Avonds werd ik door een vriendin getrakteerd op een avondje bios (nog voor mijn verjaardag) en hoorde ik gisteren ook nog dat ik misschien mee mag naar Istanbul, waar een bijeenkomst wordt gehouden en succesvolle Turkse bloggers een award in de wacht kunnen slepen. Lijkt me geweldig, eerst maar duimen. Binnenkort zal ik hier meer over vertellen!

Fijn weekend allemaal.... tralala!

You Might Also Like

21 reacties

  1. Je deken/dekbed wordt prachtig. Wat geeft die golvende steek een leuk effect. Heel proffesioneel. Dat probleem met de naaimachine heb ik ook wel eens meegemaakt. Dan wordt het lastig om recht te stikken :-). Fijn dat het een fijnere week was voor je.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Crea bea! Ik vind dit toch zo'n leuk idee :)
    Helemaal het idee erachter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geweldig, een deken van persoonlijke lapjes! Ik hoop voor je dat het doorgaat naar Istanbul!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat fluffy effect ! Dit soort dekens zijn de leukste, ik heb er ook een paar in de maak (kleintjes hoor).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij word echt Prachtig!!! wat zal Isa hier blij mee zijn!!! Complimenten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat wordt deze deken mooi. En fijn om te lezen dat je een fijne week heb gehad en nog meer leuks in het vooruitzicht

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi deze deken, gaaf resultaat. En ik kan je vertellen: Istanbul is geweldig! Wat een mooie kans.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De deken is echt heel lief aan het worden! Leuk idee van te kleine kleertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig deken! Zag nu pas de andere die je van oude T-shirts maakte! Ook supermooi! Die chocoladebruine is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke deken en ik duim voor je hoor.....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat gezellig zo samen op stap zeg... en wat is die deken mooi ♥♥♥ enne ik ga duimen voor je

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat wordt de quilt mooi.
    Nog één die voor je duimt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Stephanie,
    Wat wordt deze deken ontzettend mooi zeg. Leuk hè, een deken van allemaal lapjes die een verhaaltje hebben. Ik vind de steek waarmee je alles doorstikt heel erg mooi, wat een heerlijke donzige deken wordt dit...
    Ik wens je een heel fijne zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt mooi wordt ie hoor! Ik vind het toch knap dat je aan zoiets begint... en ook afmaakt (daar zou het bij mij stranden, maar goed dit is natuurlijk een opdracht dat scheelt)! Ik heb me maar niet aangemeld voor Istanbul, dan maak jij meer kans :-)!!!!
    Fijne zondag nog
    X Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat word hij mooi en dijn dat je een gezellige week hebt gehad :) liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi! Wat was de workshop leuk! Inderdaad verslavend dat haken :-) Mijn eerste 'square' is een feit! En ik ga mij vanavond wagen aan een bloemetje... Duimen voor Istanbul, dat zou geweldig zijn! Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit wordt een prachtige deken! Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat...

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie