LOG CABIN kussen

januari 05, 2014

Het is alweer anderhalve week geleden dat wij de nieuwe baasjes van Muffin zijn geworden. En wat zijn we ontzettend blij met hem. Wat een schat van een hondje. Zo'n lief karakter. De afgelopen dagen is er al behoorlijk wat met hem gewandeld, en ook daar heeft hij heel veel plezier in. Maar dan kom je weer thuis en wat is er dan fijner dan op je eigen comfortabele kussen lekker te gaan slapen?


Daarom moest deze er dan ook snel komen. Maar met de feestdagen waren de winkels gesloten, geen mandje dus voor Muffin. Dan maar zelf aan de slag. Eigenlijk net zo leuk. 


Ik zocht wat stofjes bij elkaar, haalde de kapotte poef van dochterlief erbij en de naaimachine uit de kast. De lapjes verwerkte ik in Log Cabin quiltblokken. Van deze blokken maakte ik de rand van de kussenhoes. Voor de bovenkant had ik nog een heerlijk zacht stofje liggen. Lekker zacht en warm. En een vintagestofje voor de onderkant.


Het vervelendste werk was het maken van het kussen zelf. Vooral het vullen met al die piepkleine piepschuim bolletjes. Snel dichtnaaien om te voorkomen dat ze het hele huis door zouden gaan. Hoesje er omheen en nu heeft Muffin zijn eigen royale plek in huis. Een beetje gek, maar wel grappig! En het leuke is... het heeft helemaal niets gekost! Zag de katten al jaloers kijken. Zouden ze ook zo'n lekker plekje willen hebben?


You Might Also Like

24 reacties

  1. Dat ziet er heeeel comfortabel uit.Wat een ontzettend leuk (en lekker) kussen heb je gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, en wat ligt Muffin er lekker bij! Hier kijken er 3 mij heel jaloers aan nu ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een resultaat zeg. Heel mooi

    groetjes

    Patricia ( pats-ditjes-en-datjes.blogspot.be )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een droppie! en het kussen is fantastisch. zo leuk dat ik wat stofjes herken :-) x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh sweet and cute en wat een prachtige slaapplek heeft hij nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi plaatje van een lief hondje op een lief kussen :) Het ziet er heel comfortabel uit. Ik ben bang dat je voor de poezen ook nog aan de slag moet, want die gaat dit vast niet pikken!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die Muffin is maar een bofferd!
    Wat een ontzettend leuk hondenkussen zo!
    Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een stoer kussen zeg en dat dotje erop is helemaal om op te vreten. Ik laat Muffin echt niet zien aan mijn kinderen want dan ben ik hier ook de klos. Ha en die kleine bolletjes zijn echt een drama. Hier is wel eens een zitzak gaan "lekken", daar word je niet blij van. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. echt VOER me af ik vind dit geweldig.... zelfs het mega mooie prachtige kussen past bij Muffin ♥♥ tot over mijn oren verliefd op beide zucht zwijmel kwijl ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nu ook voor de katten :-) zien we over een paar daagies wel owkee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig kussen heb je gemaakt voor dat lieve hondje! Hij past er helemaal bij...nu maar hopen dat ie het mooi heel laat en niet gaat slopen zoals dat hier in huis gebeurde met het zelfgemaakte hondenkussen...
    Veel plezier met je nieuwe aanwinst (hondje ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Och wat een lief hondje heb je en de naam,zo leuk en je zelf gemaakte mand/kussen vind ik helemaal geweldig echt knap gemaakt,fijne week,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ontzettend leuk gedaan en wat een schatje is Muffin! Heel veel plezier met hem samen!
    Ik heb ook wel eens met die fijne piepschuim-bolletjes gewerkt, één keer voor een zitkussen, één keer voor een mega-knuffel. Wat een gedoe dat vullen...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Moh wat een schattig dutske! Mooi kussen maar vindt ie de zetel niet leuker? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oeh wat is Muffin toch een bofhond!! Ik word er zelf bijna jaloers van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Enig en wat een leuk hondje, heb je geweldig gemaakt dat kussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een bofkonthond!
    Heel mooie foto's heb je gemaakt, vooral de laatste zie ik graag.

    En zie ik daar ook een supermooie blauwe kast op de achtergrond staan?

    fijne week deze week
    van Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig hondenkussen en een hele fijne manier om goede spullen te recyclen/upcyclen :-D
    Muffin heeft het ontzettend getroffen met jullie denk ik zo!
    Groetjes,
    Suzanne & een pootje van Bailey

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat mooi en het ziet er superrelaxed uit! Volgens mij wil stiekem iedereen wel zo´n kussen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je hebt mensen die een ongelooflijk goed gevoel hebben voor kleurencombinaties en jij bent er daar één van. En supermooi gemaakt, zou op mensenmaat ook fantastisch zijn met zo'n zacht dekentje van boven. (In België zeggen ze, dat hondje is met zijn kontje in de boter gevallen dwz. dat ie het heel goed getroffen heeft bij jullie)
    Ah en ehhh van deken gesproken...goed zo meid!!!! Go...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat super super schattig!!!!! De kleurenkombi ist ook erg leuk

    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een gaaf honden kussen!!! Die wil ik ook wel voor onze teckel. Kijken of ze die niet kapot knaagt. Er is hier geen kussen of kleedje veilig.

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie