Doosje heilige wol

Vroeger woonde ik bij Henny in de straat. Onlangs kwamen we elkaar weer tegen op een handwerkbeurs en besloten weer eens samen koffie te drinken en elkaars werkjes te bewonderen. Henny kent mijn passie voor stoffen en garens en ooit heb ik bij haar wat spullen geleend om wol te kaarden. Henny heeft namelijk ook een passie voor textiel, maar meer voor spinnen (vroeger), wol verven en de laatste tijd maakt zij de mooiste viltcreaties. Ze heeft mij van alles laten zien en gisteren heeft zij mij ook leuke vilttechnieken geleerd. Gezellig samen met de handen in het sop en vilten maar.


Echter onder de koffie meldde ze terloops dat een klooster in de buurt uitverkoop hield in hun weefatelier. Geen zuster meer te vinden die nog aan het weefgetouw wilde plaatsnemen. Dat laat ik me maar één keer zeggen, dus snel de jas weer aan en op... naar het klooster.


Een prachtig klooster in de stilte van het bos gelegen. Een non deed voor ons de deur open en leidde ons naar het atelier. Werkelijk een walhalla van de mooiste stoffen, bandjes en garens troffen we daar aan. Alle kleuren van de regenboog.... om van te watertanden. En natuurlijk ging ik ook met een doosje heilige, pure wol richting huis. Een onverwachte actie en bijzondere plaats om even te zijn geweest en als ik straks aan de slag ga met mijn gevonden schatten zal ik nog vaak terug denken aan de lieve zusters daar.