GRANNY SQUARE circle

maart 25, 2013

Soms heb je van die momenten dat je van alles probeert, maar eigenlijk niets lukt. 

Naast het bekleden van de bank (duurde ook al veel te lang), heb ik van alles opgepakt om te gaan doen. Zo heb ik ragballs gemaakt van oude t-shirts. Uiteindelijk om er iets mee te gaan haken, maar nu liggen er alleen maar kleurige bolletjes te wachten. Totdat ik bedacht heb wat er mee te gaan doen. Wat illustraties gemaakt op de computer, maar ook dat wilde niet lekker vlotten. Beetje aan het schilderen geweest, maar natuurlijk weer de verkeerde kleuren gebruikt. Pfff.... 
Misschien komt het wel door het gebrek aan zon enzo. Heb gewoon zo'n zin in de lente, weer lekker naar buiten, wroeten met de handen in de aarde, vrolijke zomerjurkjes aan, openlucht rommelmarkten af struinen. Wanneer komt de zon?
Natuurlijk ben ik ook nog met mijn gestreepte breiwerk bezig. Dat vordert al aardig, maar ik miste het haken. Zo heerlijk om te doen en soms al snel resultaat. Dan toch maar even wat granny's gemaakt. Eigenlijk als tussendoor project totdat ik weer de energie heb gevonden voor het echte werk.
Beschrijving:

Rij 1: Haak met groen een ketting van 5 losse. Sluit de ring met een vaste.

Rij 2: Haak 3 losse (dit ter vervanging van je eerste stokje), 1 losse. *1 stokje, 1 losse*. Herhaal *10 keer (12 stokjes). Sluit de ring met een vaste in paars.

Rij 3: Haak 3 losse (dit ter vervanging van je eerste stokje), 1 stokje (in dezelfde opening), 1 losse. *2 stokjes, 1 losse*. Herhaal *10 keer (24 stokjes). Sluit de ring met een vaste in lichtblauw.

Rij 4: Haak 3 losse (dit ter vervanging van je eerste stokje), 2 stokjes (in dezelfde opening), 1 losse. *3 stokjes, 1 losse*. Herhaal *10 keer (36 stokjes). Sluit de ring met een vaste in wit.
stokjes, 1 losse*. Herhaal *10 keer (24 stokjes). Sluit de ring met een vaste in lichtblauw.

Rij 5: Haak 3 losse (dit ter vervanging van je eerste stokje), 2 stokjes (in dezelfde opening), *1 losse. Nu komen we bij de hoek. 2 Stokjes, 1 dubbelstokje, 2 losse. In de volgende opening 1 dubbelstokje, 2 stokjes, 2 losse. In de volgende opening 3 stokjes*. Herhaal *3 keer. Sluit de ring met een vaste in wit.

Je granny is af! Eventueel persen met de strijkbout en vochtige doek. Het vochtige vierkantje in model trekken en plat laten drogen.

You Might Also Like

14 reacties

  1. owww wat mooi zeg..vieuw ♥
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit soort haakwerkjes blijft zo mooi, welke kleuren je ook gebruikt, volgens mij komt dit altijd goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar en erg frustrerend......hopen datvde zonnsnel komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gewoon nog even lekker blijven haken, de rest komt wel weer!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie granny's. Bedankt voor de beschrijving.
    Liefd, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet ook diep spitten voor wat inspiratie, tot die tijd haak ik gewoon maar wat in het rond.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele mooi Granny's!
    Ik ben ondertussen ook zo verslaafd aan Granny's haken.

    Succes!

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze blijven leuk die granny's. Mooie kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben zo blij dat ik je blog gevonden heb! Wat een inspiratie, wow ! Ik vind echt alles wat je maakt prachtig en dat heb ik niet zo vaak . Ik ga lekker lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt een superleuk vest. Ik ga hier zeker aan beginnen. Bedankt voor de heldere uitleg. Geen idee hoe ik halve of driehoek granny squares moet haken, maar dat hoop ik ergens op het internet te vinden. Je kleuren vind ik super! En zeker niet te bont. Zal bij mij even duren voordat hij af is, maar zit dan te denken aan de kleuren van jouw sjaal in herfsttinten. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Very beautiful. The colour combination is very attractive. Thanks a lot for sharing it.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig! Ik ben er fanatiek en met plezier aan begonnen, maar negens kan ik vinden hoe die halve granny's aan de sluitende voorzijde gemaakt moeten worden. Weet iemand raad?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoe haak je een halve granny ik heb geen idee het is wel een supervest

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie