GRANNY SQUARE circle

Soms heb je van die momenten dat je van alles probeert, maar eigenlijk niets lukt. 

Naast het bekleden van de bank (duurde ook al veel te lang), heb ik van alles opgepakt om te gaan doen. Zo heb ik ragballs gemaakt van oude t-shirts. Uiteindelijk om er iets mee te gaan haken, maar nu liggen er alleen maar kleurige bolletjes te wachten. Totdat ik bedacht heb wat er mee te gaan doen. Wat illustraties gemaakt op de computer, maar ook dat wilde niet lekker vlotten. Beetje aan het schilderen geweest, maar natuurlijk weer de verkeerde kleuren gebruikt. Pfff.... 
Misschien komt het wel door het gebrek aan zon enzo. Heb gewoon zo'n zin in de lente, weer lekker naar buiten, wroeten met de handen in de aarde, vrolijke zomerjurkjes aan, openlucht rommelmarkten af struinen. Wanneer komt de zon?
Natuurlijk ben ik ook nog met mijn gestreepte breiwerk bezig. Dat vordert al aardig, maar ik miste het haken. Zo heerlijk om te doen en soms al snel resultaat. Dan toch maar even wat granny's gemaakt. Eigenlijk als tussendoor project totdat ik weer de energie heb gevonden voor het echte werk.
Beschrijving:

Rij 1: Haak met groen een ketting van 5 losse. Sluit de ring met een vaste.

Rij 2: Haak 3 losse (dit ter vervanging van je eerste stokje), 1 losse. *1 stokje, 1 losse*. Herhaal *10 keer (12 stokjes). Sluit de ring met een vaste in paars.

Rij 3: Haak 3 losse (dit ter vervanging van je eerste stokje), 1 stokje (in dezelfde opening), 1 losse. *2 stokjes, 1 losse*. Herhaal *10 keer (24 stokjes). Sluit de ring met een vaste in lichtblauw.

Rij 4: Haak 3 losse (dit ter vervanging van je eerste stokje), 2 stokjes (in dezelfde opening), 1 losse. *3 stokjes, 1 losse*. Herhaal *10 keer (36 stokjes). Sluit de ring met een vaste in wit.
stokjes, 1 losse*. Herhaal *10 keer (24 stokjes). Sluit de ring met een vaste in lichtblauw.

Rij 5: Haak 3 losse (dit ter vervanging van je eerste stokje), 2 stokjes (in dezelfde opening), *1 losse. Nu komen we bij de hoek. 2 Stokjes, 1 dubbelstokje, 2 losse. In de volgende opening 1 dubbelstokje, 2 stokjes, 2 losse. In de volgende opening 3 stokjes*. Herhaal *3 keer. Sluit de ring met een vaste in wit.

Je granny is af! Eventueel persen met de strijkbout en vochtige doek. Het vochtige vierkantje in model trekken en plat laten drogen.