RECYCLE t-shirts krukje

Ken je dat? Soms wil je al heel lang iets nieuws in huis, zoek al een tijdje rond, maar opeens moet het er NU komen. Dat had ik dus afgelopen weekend. 

Al lange tijd wil ik een ander vloerkleed. Onze huidige is al een tijdje aan vervanging toe... omdat hij versleten is, maar ook omdat het niet meer bij al onze nieuwe vrolijk gekleurde dingen in huis past. Handbeschilderde kastjes, Scandinavisch behang, vrolijke schilderijen in helder kleuren en natuurlijk mijn nieuwe kussens. Alleen de bank en het vloerkleed matchen nog niet helemaal in dit plaatje. Nou goed, aan de bank kunnen we zelf wel wat doen. Daar komt een nieuwe hoes overheen in een lichtere stof... of juist een lekkere kleur als rood of roze ofzo. Maar dat kleed...
Zaterdag zijn mijn dochter en ik op pad gegaan. had een tijdje geleden wel iets gezien, maar die bleek niet meer in de collectie te zitten. Ajjj.. dat is een teleurstelling. Toch te lang gewacht. Dan maar wat andere winkels afrijden. En in een van die winkels, een half uur voor sluitingstijd, liepen we tegen een creabea kleed aan. Mooi kleed, leuke stijl, lekker zacht aan de voeten, maar twijfel twijfel twijfels...

Toch mee naar huis genomen, maar zag het al meteen. Waarom heb ik dit gedaan? Ik word er helemaal niet blij van. Mooi bij de bank en mijn houtblok, maar daar moet het juist niet meer bij passen. Gelukkig heb ik het bonnetje nog en mag ik hem terugbrengen. Inmiddels weer netjes opgeruimd en mijn versleten kleed maar weer neergelegd... tijdelijk, hoop ik...
Het enige waar het karpet wel mooi bij paste, was een krukje wat ik ooit gemaakt hebt. De zitting is gemaakt van allemaal reepjes t-shirts, leggings en nachtkleding. Door een smyrna knoop te gebruiken op een raster van een antislip onderkleed ontstaat zo'n zitting. Al eerder heb ik een vloerkleed op deze manier gemaakt.