NIEUWE BANK

maart 24, 2013

Als nieuw ziet hij er weer uit. Onze bank.

In de afgelopen jaren heeft de inrichting van ons huis een behoorlijke metamorfose ondergaan. Eerst  zag het er vrij neutraal uit met natuurlijke kleuren als grijs en bruintinten, gecombineerd met materialen als onbehandeld hout, metaal en glas. 

Uit deze tijd stamt ook de aankoop van onze hoekbank. Origineel bekleed in een grijs gemêleerde stof. Niets mis mee, maar langzaamaan hebben de neutrale kleuren plaats gemaakt voor wat vrolijkere en vrouwelijkere kleuren en patronen. Alleen de bank stoorde steeds meer in het geheel. En niet vergeten het vloerkleed. 
Afgelopen week heb ik een enorme baal stof gekocht, naaimachine in de kamer gezet en ben ik aan de slag gegaan met een nieuwe hoes voor de bank. Stukje voor stukje. Passen, aftekenen, spelden, in elkaar zetten en weer passen. Op naar het volgende stukje. Enfin, een week lang lagen overal pluisjes, lapjes en draden door de kamer (om gek van te worden!), maar nu is hij dan toch echt af!

Kan ik nu weer lekker aan de slag met de echte leuke handwerkklussen.

You Might Also Like

27 reacties

  1. prachtig! Wat een mooie kleuren en wat knap om dat zo zelf te kunnen.......
    Wat ben je toch een creatief mens, ik geniet erg van je blogjes en al je maaksels!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat is je bank mooi geworden en echte eye-catcher en ook mooi die prachtige kleurige kussen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, superknap dat je dat hebt gedaan! En wat een mooie kussens, geweldig!
    groetjes Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het meer dan prachtig zeg, wat een gezellig kleurengeheel.
    Super met al die kussens erbij ♥
    Lieve groet hester

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geweldig!!!!!!!!!!!!! en dan met die mooie kussens erbij gave kunst aan de muur
    en een lief huisdier op de stoel ♥

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend, dat is een flinke klus geweest, maar je hebt wel eer van je werk. Mooi, die kleurtjes van de kussens erbij, zo vrolijk staat dat, prachtige kat erbij, kan niet beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ontzettend knap gemaakt en wat een effect, wat een geweldige metamorfose!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldige kleur en wat een werk. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. This all looks so beautiful, feminine and crispy spring like. Gorgeous. I love all those cushions and your little kitty cat looks so at home. Have a great week. Chel x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw wat knap gedaan! Dat lijkt me nou echt heel lastig! Ben ook helemaal verzot op je kussen, heel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het was veel werk als ik het zo lees, maar je hebt nu wel iets om trots op te zijn. Heel erg mooi.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een klus, ziet er mooi uit!! En die kussens maken je bank helemaal af!
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ontzettend knap..en wat een resultaat..heel gaaf..en die kussens..GEWELDIG!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi geworden zeg!!! Wat toevallig dat we ook dezelfde eames stoel hebben. Zelfs met het schapenvachtje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldige metamorfose! Het is een heerlijk vrolijke kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oef wat een uitdaging maar missie geslaagd zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, wat leuk zo met al die kleuren!! Lijkt me ook erg leuk om te doen, maar vrees dat mijn man dan niet zo heppie meer is... En aangezien ons huis te koop staat, durf ik het nu ook niet zo goed aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig!
    Ik ben jaloers,
    ik wil jou man ;)
    Ik geloof niet dat mijn mannenhuishouden
    dit zouden waarderen.
    Die witte kast op d achtergrond vind ik ook
    super trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha... Waarom denk je dat ik mijn neutrale interieur omgetoverd heb in een vrouwelijke kleurenexplosie? De enige protesterende man in huis is mijn zoon. Heeft wel even moeten slikken, maar het went snel :-)). Misschien ben ik wel jaloers op jou ;-)! De kast is van Woonexpress...

      Verwijderen
  19. Wat heb je dat supermooi gedaan zeg!
    En de hoed zit er nog heel strak om heen!
    Mijn complimenten.

    En je kussens komen er heel mooi in uit!

    groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat knap dat je dat zelf gedaan hebt, petje af! De poes ligt er gezellig bij, op de foto s :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ziet dat er mooi uit, super gedaan, kan me de grote bende voorstellen, als het project in wording is en nu..prachtig, gezellig je poezebeest lekker in de luie stoel...heel gezellig...groetjes van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een vrolijkheid . . knap hoor, dat je dat allemaal kunt maken . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  23. bewondering........ik en de naaimachine zijn nog geen vrienden........... ik ben dol op grijs dus ik denk dat ik toch voor de bank voor ga.....maar dan net als hier met de fleurige kussens

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geweldig, ik zou zelf deze kleur nooit kiezen, maar in jouw huis staat het fantastisch!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Knapperdeknap en giga gaaf!!! Ik word helemaal vrolijk van jouw interieur. Die kussens zijn ook helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie