Spinsels


Onlangs ben ik weer bij het klooster geweest. De nonnen hadden nog zoveel wol over, dat ze weer een verkoop hielden. Naast wat geweldige klossen pure wol in mijn favoriete kleuren, vond ik het ook leuk om gesponnen wol - zo van het schaap - te kopen. Ik ging naar huis met een grote zak bruine en witte wol en een prachtig dik garen op een enorme klos. Vermoedelijk gesponnen van de wol van een wit én bruin schaap. Vind het niet alleen mooi omdat dit nog ze puur is, maar ook de onregelmatige draad... met dikke en dunne stukken.


Ik wilde er granny squares van maken. Maar welke haaknaald werkt het best? En bij welk patroon komt het garen het best tot zijn recht? 2 Avonden heb ik van alles geprobeerd, totdat ik het gevonden had. Deze granny zou het worden en van meerdere granny's zou ik een vestje gaan maken. Het vestje is bijna af, maar de granny's zijn te groot. Het vestje slobbert als een tent om mij heen. En nu? Soms zit het mee, en soms zit het enorm tegen. Je hebt van die dagen dat niets gaat zoals je hoopt dat het gaat. En ik wil iets met die wol gaan maken!


Toen kwam ik een bolletje gesponnen garen van Knit Collage in vrolijke kleuren tegen. Ook deze draad is onregelmatig, en met dezelfde hoofdkleur als mijn wol van het witte schaap. Hoe leuk zou het zijn om dit te combineren? En zo begon ik  weer aan een nieuw project. Dit lijkt wel te gaan slagen. 2 Haakwerkjes tegelijk... aan het Ibiza project wordt ook nog hard gewerkt.