Spinsels

maart 25, 2014


Onlangs ben ik weer bij het klooster geweest. De nonnen hadden nog zoveel wol over, dat ze weer een verkoop hielden. Naast wat geweldige klossen pure wol in mijn favoriete kleuren, vond ik het ook leuk om gesponnen wol - zo van het schaap - te kopen. Ik ging naar huis met een grote zak bruine en witte wol en een prachtig dik garen op een enorme klos. Vermoedelijk gesponnen van de wol van een wit én bruin schaap. Vind het niet alleen mooi omdat dit nog ze puur is, maar ook de onregelmatige draad... met dikke en dunne stukken.


Ik wilde er granny squares van maken. Maar welke haaknaald werkt het best? En bij welk patroon komt het garen het best tot zijn recht? 2 Avonden heb ik van alles geprobeerd, totdat ik het gevonden had. Deze granny zou het worden en van meerdere granny's zou ik een vestje gaan maken. Het vestje is bijna af, maar de granny's zijn te groot. Het vestje slobbert als een tent om mij heen. En nu? Soms zit het mee, en soms zit het enorm tegen. Je hebt van die dagen dat niets gaat zoals je hoopt dat het gaat. En ik wil iets met die wol gaan maken!


Toen kwam ik een bolletje gesponnen garen van Knit Collage in vrolijke kleuren tegen. Ook deze draad is onregelmatig, en met dezelfde hoofdkleur als mijn wol van het witte schaap. Hoe leuk zou het zijn om dit te combineren? En zo begon ik  weer aan een nieuw project. Dit lijkt wel te gaan slagen. 2 Haakwerkjes tegelijk... aan het Ibiza project wordt ook nog hard gewerkt.

You Might Also Like

14 reacties

  1. Wat jammer dat het vestje te groot is geworden, hopelijk kan je er nog iets anders van maken, alles uithalen? Ik ben erg benieuwd wat je verder maakt, het ziet er in elk geval al prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige wol!! kwijl kwijl!!!! Groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jy moes maar net meer eet om in die groter cardigan te pas ;-) Die dik/dun draad is so mooi en ek het baie gehou van die granny square patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meer eten is ook een idee! Maar hier hebben we niet van die lekkere braaien ;-). Als er straks wol overblijft, ga ik kijken wat ik nog met de granny squares ga doen. Want het ziet er wel mooi uit door de onregelmatige draad.

      Verwijderen
  4. Mooie wol!!!
    Die gekleurde ben ik helemaal verliefd op ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. te groot is niet erg... a) misschien krimpt t. b) ik heb een grotere maat. ;p. super met gekleurde draad. je bent druk!! mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooie wol en dat gekleurde draad ❤️
    Lieve groet Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh wat ziet mijn oog weer voor moois allemaal hier!!!!Gaaf/mooi/prachtig die gekleurde bol met wol!!!Ook heel mooi hoe je die verwerkt!


    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi,
    Wat een prachtige wol. Ik ben er jaloers op.
    Waar is dat klooster.
    Ik woon in de buurt van Uden.
    Groetjes,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooi gedaan. En leuk dat je dit gemaakt hebt met het bolletje van knit collage gekocht bij www.bedijs.nl
    Groet Irene

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie