Terug uit de BERGEN

maart 03, 2014


Het leek de afgelopen week rustig, maar niets was minder waar. 

Geheel onverwacht vertrok ik afgelopen week voor een aantal dagen richting de Oostenrijkse Alpen. Samen met Nel van De Berghut werk ik aan een nieuw idee en hoewel je veel kan uitwisselen via mail en telefoon, werkt het beter een keer bij elkaar te komen en alles goed door te spreken. Op haar uitnodiging heb ik een aantal fijne, inspirerende en drukke dagen beleefd.


Heerlijk om wandelend en op ski's door die prachtige witte bergen elkaar beter te leren kennen en tot ideeën te komen. Nel wist mij naar de meest bijzondere plekjes en mensen te brengen, waar ik veel inspiratie uit kon halen. Overigens... De Berghut was al een bron van inspiratie op zich!


Speciaal voor mijn vertrek heb ik 2 projecten uit mijn boek Folklore met Flair nog een keer gemaakt... dit keer in hele andere kleuren en materialen. Meer in de Tiroler stijl. Nu zijn bijvoorbeeld de hengsels van de tas van restjes leer gemaakt, de tas zelf van loden (traditionele stof) in plaats van vilt. Zo zie je dat diezelfde projecten er in een andere kleurencombinatie weer heel anders uit zien!


Naast het nieuwe idee hebben we ook samen naar Handwerkjuffie gekeken. Want wat is het leuk om nu een boekje in de winkel te hebben liggen, maar hoe nu verder? Eerst maar een webwinkel waar ook de materialen uit het boek besteld kunnen worden. En daarna verder met andere leuke folklore spulletjes en patronen. Maar in welke stijl? Welke thema's? We hebben er 3 bedacht, daarover later meer.

Eén van de thema's laat zich makkelijk raden.... Zelf word ik altijd zo blij van die vrolijke Tiroler lintjes, knoopjes en Trachten stof (Je weet wel... die stoffen die in de Dirndls worden gebruikt). Gelukkig heb ik daar al iets van weten in te kopen. De eerste voorraad voor mijn winkeltje is al in huis!


Naast de winkel komen er ook leuke workshops in het voorjaar/zomer, waarvoor ik nog zoekende ben naar een kleurrijke lokatie. En een echte handwerkweek met Handwerkjuffie in Tirol.... Een heerlijke inspirerende week in september (6 - 13 september 2014) in de bergen, waarbij het gaat om genieten, wandelen en handwerken in Tiroler folklore. Zodra hier meer bekend over is, hoor je het van mij. 

Zo, weer volop inspiratie. Nu snel verder met mijn DIY-pakketjes samenstellen... ze komen eraan!

You Might Also Like

26 reacties

  1. Wat klinkt dit leuk! Ik heb veel bewondering voor je, wat een energie moet je hebben om alles voor elkaar te krijgen. Kan ik me al opgeven voor de handwerkweek? Succes en groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh, die bovenste foto. Top! Enkel een Milka-koe ontbreekt.
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zeg, je hebt een hoofd vol inspiratie volgens mij nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk dat je weer nieuwe inspiratie hebt opgedaan, ik ben heel benieuwe, je tas is PRACHTIG lieve groet Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk allemaal hoor! Ik kijk alweer uit naar de uitwerking van je nieuwe ideeën!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's weer en dan die knopen met hart/hert!!!


    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Owww wauw!! Prachtig! En wat een ontzettend gave tas!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je boft maar, om zulke leuke ideeën uit te kunnen werken!! Ik ben wel een beetje jaloers :-)
    Ik hoop dat je Tiroler spulletjes snel te koop zijn, ik ben er gek op. De tas is super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb even rondgekeken op de Berghut site, wat een fijne plek lijkt me dat. En die handwerkweek klinkt heel erg goed! Succes met alles waar je mee bezig bent, gaat vast lukken.
    En de tas, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat klinkt als heel veel gezelligheid. Ben nu wel heel benieuwd naar je nieuwe ideeen.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik word hier helemaal blij van! Vrolijke kleurtjes en zo leuk! Maar ook de tas is erg mooi.
    Naar de handwerkdagen ... krijg ik ook inspiratie! Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke vrolijke foto's. Die tas vind ik echt zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow dat moet heerlijk geweest zijn! En kan ik de knoopjes a bij je kopen? Ik ben verliefd hihihi... Die handwerkkweek klinkt ook super!!! Liefs Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit lyk sooooo lekker in die berge met die sneeu!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Magda, je wilt niet weten hoe graag ik een keer bij jou in de bergen en de mooie natuur wil zijn. Ik kom een keer naar jullie toe.... lijkt me heerlijk daar!

      Verwijderen
  15. Ohh dat klinkt als een heerlijkheid!
    Houd deze heerlijke vibes lekker vast en geniet van je successen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, oh, Tirol! Ik wordt daar ook altijd zo blij. De mensen die zo trots zijn op hun streek, de mooie dirndls in de etalages, maar ook het dorpsfeest waar de mensen gewoon in de folklore lopen en laten zien dat ze trots zijn op alles wat Tirol ze te bieden heeft. Zucht... soms zou ik willen dat ik daar woonde i.p.v. in de ( gejaagde en gehaaste) Randstad. Ik vind jouw Tiroler foklore spulletjes dus ook heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Spijker op z'n kop....Een heel herkenbaar gevoel!

      Verwijderen
  17. Wat maak je toch geweldige dingen....waar haal je die leuke stofjes vandaan?????

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow dat klinkt leuk allemaal! Wat een inspiratie en fijne plannen!!! Veel plezier met alles! ik geniet mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een handwerkweek met handwerkjuffie? Wie wil dat nou niet? Ik in ieder geval heel graag. Wanneer is er meer over bekend? En wat een mooi folkloristisch (met een eigen twist) blogje. Ik geniet ervan!
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I love everything about this post. That bag is incredible!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat geweldig!! Het beste uit twee werelden heb je gewoon te pakken!!! Ik haak sinds een half jaartje en ga in juni ook een week naar de berghut! Maar ik denk niet dat mijn man akkoord gaat met nog een week berghut in september. Maar ik hou me zeker aanbevolen voor 2015!!
    Heel veel succes en veel plezier!

    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie