Terug uit de BERGEN


Het leek de afgelopen week rustig, maar niets was minder waar. 

Geheel onverwacht vertrok ik afgelopen week voor een aantal dagen richting de Oostenrijkse Alpen. Samen met Nel van De Berghut werk ik aan een nieuw idee en hoewel je veel kan uitwisselen via mail en telefoon, werkt het beter een keer bij elkaar te komen en alles goed door te spreken. Op haar uitnodiging heb ik een aantal fijne, inspirerende en drukke dagen beleefd.


Heerlijk om wandelend en op ski's door die prachtige witte bergen elkaar beter te leren kennen en tot ideeën te komen. Nel wist mij naar de meest bijzondere plekjes en mensen te brengen, waar ik veel inspiratie uit kon halen. Overigens... De Berghut was al een bron van inspiratie op zich!


Speciaal voor mijn vertrek heb ik 2 projecten uit mijn boek Folklore met Flair nog een keer gemaakt... dit keer in hele andere kleuren en materialen. Meer in de Tiroler stijl. Nu zijn bijvoorbeeld de hengsels van de tas van restjes leer gemaakt, de tas zelf van loden (traditionele stof) in plaats van vilt. Zo zie je dat diezelfde projecten er in een andere kleurencombinatie weer heel anders uit zien!


Naast het nieuwe idee hebben we ook samen naar Handwerkjuffie gekeken. Want wat is het leuk om nu een boekje in de winkel te hebben liggen, maar hoe nu verder? Eerst maar een webwinkel waar ook de materialen uit het boek besteld kunnen worden. En daarna verder met andere leuke folklore spulletjes en patronen. Maar in welke stijl? Welke thema's? We hebben er 3 bedacht, daarover later meer.

Eén van de thema's laat zich makkelijk raden.... Zelf word ik altijd zo blij van die vrolijke Tiroler lintjes, knoopjes en Trachten stof (Je weet wel... die stoffen die in de Dirndls worden gebruikt). Gelukkig heb ik daar al iets van weten in te kopen. De eerste voorraad voor mijn winkeltje is al in huis!


Naast de winkel komen er ook leuke workshops in het voorjaar/zomer, waarvoor ik nog zoekende ben naar een kleurrijke lokatie. En een echte handwerkweek met Handwerkjuffie in Tirol.... Een heerlijke inspirerende week in september (6 - 13 september 2014) in de bergen, waarbij het gaat om genieten, wandelen en handwerken in Tiroler folklore. Zodra hier meer bekend over is, hoor je het van mij. 

Zo, weer volop inspiratie. Nu snel verder met mijn DIY-pakketjes samenstellen... ze komen eraan!