KUSSEN... wat haken en naaien

mei 10, 2013

De schoolvakantie is alweer bijna voorbij, en ook die mooie zonnige dagen! Maar wel even heerlijk buiten kunnen genieten van die fijne zonnestralen en de tuin. Alles wordt alweer lekker groen, bloemetjes en vruchten verschijnen weer langzaam aan de struiken en bomen. Heerlijk... voorjaar!
Heb lekker met een berg gekleurde wol buiten kunnen zitten en gehaakt. Een ronde cirkel met als bedoeling deze te gebruiken voor het decoreren van een kussenhoes. Elke toer een andere kleur, een andere steek. Beetje puzzelen om toch een mooie platte cirkel te krijgen. Maar het is gelukt. 
Vandaag is de zon weer verdwenen, maar gaf mooi de gelegenheid om weer binnen achter de naaimachine te kruipen. Van 3 verschillende stoffen heb ik het hoesje gemaakt en de gehaakte cirkel er ook op genaaid. En heb je de achterzijde gezien? Die sluit niet met knoopjes, maar met 3 kleine schattige bloempjes. Ik ben er weer helemaal blij mee. Was ook leuk om te doen en wil hem weer graag met jullie delen.
Ik wil jullie tevens bedanken voor altijd die lieve en gezellige reacties. Op mijn blog, maar ook via Pinterest of mail. Echt superleuk! Van over de hele wereld hebben creatieve dames wel iets van mij voorbij zien komen. Of van Needlecraft Missy. Of Handicrafts Missy... want zo word ik elders blijkbaar ook wel genoemd. Grappig! Behalve uit Nederland, ook bloggers uit Belgie en Duitsland. Maar wat mij vooral verbaast... zoveel uit Zuid-Amerika (Brazilië en Argentinië), Rusland en Australië. Inmiddels al bijna 100.000 pageviews in een half jaar tijd. Dank jullie allemaal voor jullie reacties en belangstelling. Hoewel ik niet altijd direct reageer op jullie nieuwe berichtjes, volg ik jullie wel allemaal terug en kijk ik ook vaak op jullie blogs. Er komt zoveel moois en gezelligs voorbij!!
Iets minder was vandaag de reactie van ANONIEM ... maar wel ondertekend met 'groetjes, Jolanda'. Maar misschien heet Jolanda wel geen Jolanda, maar Marloes of Nienke of... wie zal het zeggen. Ze liet twee berichtjes achter in een van mijn eerste posts, mijn Tiroler sleutelhangers en het decoratief Tiroler hart. Ik heb de berichten van haar verwijderd, maar wil ze toch even met jullie delen.

"Stom iets, veel te moeilijk logisch dat er nog geen reacties zijn!!!!! Groetjes jolanda"
"Echt een rotsite! je kan er beter mee stoppen. Groetjes jolanda"
Gezien de inhoud van de berichtjes zal 'Jolanda' dit zelf niet lezen. En Jolanda, je hoeft het ook niet te lezen, of te volgen. Zelf vind ik het heerlijk om creatief bezig te zijn. Op mijn manier. En dit ook met jullie - lezers - te delen. Wellicht willen jullie dit ook eens proberen, vandaar. De een zal het leuk vinden, de ander vindt het misschien niets. Of niet in haar stijl of smaak. Of gewoon niet alles even leuk. Dat kan. Dan klik je het gewoon weg en kijk je op andere blogs, toch? Maar dat je dan mijn hele blog tot het einde doorloopt, en tot slot deze twee reacties achterlaat. Daar überhaupt de moeite voor neemt. En dan ook nog ondertekend met "groetjes".... Sommige mensen....

You Might Also Like

50 reacties

  1. Wat een apart figuur die " Jolanda".... Zeker de tijd van de maand ofzo...;-). Trouwens, mischien bedoelde ze met beter kunnen stoppen
    dat ze zoveel leuks hier ziet dat ze 't niet meer kan handelen ? ;-)
    Groetjes van Mirjam, en ja, zo heet ik echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pfffff sommige mensen! Gewoon lekker geen aandacht aan besteden. Jouw blog is hartstikke leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerst wil ik reageren op dat kussen ! Prachtig !! Echt waar, kan zo in een boek van cath ?kidson? Of zoiets ?
    Ge weet wel, zo typisch brits
    Maar dan die reactie : degoutant ! Echt, hoe kunde nu zo zijn ! En wat een belachelijke praatjes precies van een klein kind! Trek het u niet aan jong! Wij vinden uwe blog wel tof en uw creaties heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat er zulke mensen op de wereld zijn, gewoon jaloers op de prachtige dingen die jij maakt! Laat je er niet door uit het veld slaan hoor! Lekker doorgaan zoals je nu bezig bent, want je blog is prachtig en zeker de moeite waard! Het kussen is eveneens prachtig geworden!

    Liefs!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gave kussens heb je gemaakt zeg! Veel kleuren gebruikt..superleuk! Het komt ook allemaal weer terug, heel leuk bij elkaar.

    Groetjes Mariska
    www.gezelligaandehaak.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie kussens... mooi gemaakt! super vrolijk. fijn weekend. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een waanzinnig mooi kussen! En wat die mafkees betreft. Laat haar in d'r eigen sop gaar koken.

    Groetjes een volger die je blog en zeker je creaties super tof vind!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Owwwwwwwww ik denk dat "Jolanda" geen happy wereldburger is.
    Pure afgunst/frustratie en eentje die zich niet kan laten inspireren door al het moois dat hier voorbij komt ... waarschijnlijk is ze ook niet handig c.q. creatief ;-)
    Een reden misschien om de optie voor anoniem reageren anders uit te zetten meis. Voorkomt bij mij ook een hoop spam en het houdt types als Jolanda buiten de deur ;-)

    En nu waar het hier om gaat ... je kussens!
    Adembenemend meis. Ik vind ze geweldig ..... een inspiratie!

    Liefs Moos


    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful cushion I love the centrepiece, so unusual to combine material with crochet it gives a lovely result, love the flowers on the back too :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik lees je blog graag en geniet iedere keer weer opnieuw van je berichtjes en de foto's van je creaties dus........gewoon door blijven gaan voor ons, die je wel waarderen. ;-)

    Prachtige kussens

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je blog is juist mooi om te lezen/bekijken!
    Ik wilde dat ik ook met de naaimachine overweg kon! Ben zelf ook met een ronde bezig (haken dan). Juist die combinatie haken/naaien maakt deze kussen mooi!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, die Jolanda, wat zal dat een leuke vrouw zijn...;). Sommige mensen zijn gewoon gefrustreerd en die moeten dat ergens kwijt kunnen, niets van aantrekken dus.
    Je kussen ziet er weer super uit, heerlijk he buiten haken. Maar nu is het weer omgeslagen, maar weer lekker op de bank bij de warme kachel, ook niet verkeerd.
    Groetjes Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  13. miselijk makend deze "dame"ik eg GA door ik geniet van je site en op dit kussen ben ik meteen verliefd geworden

    liefs jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je maakt heerlijke dingen, om te zien, te maken en te laten inspireren, en mensen die dat niet vinden hebben niets te zoeken op jouw site. En zouden al helemaal geen commentaar achter moeten laten. Laat je niet van de wijs brengen en deel met ons die ervan smullen gewoon weer die prachtige maaksels van jou! Veel liefs van Heidi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat zijn volgens mij gewoon mensen die zich vervelen, en er genoegen in scheppen een ander af te kraken. Ik vind je kunstwerken steeds prachtig om naar te kijken. deze kussen is ook weer zo mooi . . .
    Groetjes en fijn weekend . . . Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat naar dat je zulke reacties hebt gekregen. Gelukkig ben je nuchter genoeg om ze te verwijderen en heerlijk verder te genieten van de andere, gezellige reacties. ( ook al is het toch naar om zoiets te lezen)
    Zelf geniet ik van al je maaksels en ook het mooie kussen van vandaag mag er absoluut zijn :) daar word ik nou echt vrolijk van. Alvast een fijn, creatief, weekend.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. veel te moeilijk haha! het word tijd voor een winkel dan kan je dit soort ´dames´ door verwijzen. Je kussen is super en ik vind je een geweldige inspiratiebron en blij dat ik je blog heb gevonden. Ik denk toch dat 1 vervelende reactie je dieper raakt dan 5 positieve, probeer dat niet toe te laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. je kan reacties van anoniemen vermijden door bij je instellingen aan te klikken.. alleen reacties van geregistreerde toelaten!!! dan kan je altijd zien wie er gereageerd heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mag ik wat vragen? Hoe naai jij je gehaakte cirkel op een kussen? Met de naaimachine met een zigzag? Met de hand?
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat heb ik met de naaimachine gedaan. Wel met een gewone rechte stiksteek, omdat een zigzag in dit geval teveel zichtbaar is. Soms wel de lijnen van een kleur volgend (in dit geval de donker roze punten aan de buitenkant).Dus maar met 1 stiksel en net iets van de rand af, zodat je toch nog iets reliëf van het haakwerk ziet. Eerst de cirkel op de lap naaien, en vervolgens het kussenhoesje verder in elkaar zetten. Succes ermee!

      Verwijderen
    2. Dank je wel voor je uitleg!

      Verwijderen
  20. Nu, ik vind die hartjes wel mooi. Dus laat die zogenaamde Jolanda maar kletsen.
    Volgens mij hebben we allemaal wel eens last van iemand die van die rare reacties achter laat. Niets van aantrekken en lekker doorgaan want je bent goed bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Superkussen! Word je toch vrolijk van als jer er naar kijkt! Naar kijken en blijven vasthouden, de lach op je gezicht!
    Prettig weekend! Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je hebt een geweldig inspirerend blog, met originele ideeën! Laat je niet van de wijs brengen hoor (maar leuk is inderdaad heel anders). Ik vind je kussen bijzonder leuk en vrolijk en ik ga even naar je linken!

    Hartelijke groeten,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Super leuk dat kussen!!! En ook die sleutelhangers vind ik ook geweldig.
    Sommige mensen...hebben niets beters te doen dan vervelende berichtjes te schrijven. Laat ze.
    Gelukkig heb je ook heel veel leuke reacties! Geniet daar maar lekker van.
    Fijn weekend.
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wauw, wat prachtig weer!!! Ik vind het zooo heerlijk om te zien wat je elke keer weer maakt...echt inspirerend!!
    GA maar lekker door!!!!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw, wat een geweldig kussen!! Ik zie hem al helemaal op een wit bankje in de tuin liggen!!
    Echt prachtig!!

    Groetjes Hitsje

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik ontdek je blog juist via "Blij dat ik brei" en hij is om te watertanden!!! Dus laat die verzuurde mensen met hun commentaar maar vlug opzij en doe lekker voort zoals je bezig bent, dat is super. Ik vind dit kussen echt gewoon ongelooflijk mooi!!!
    Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuk, vrolijk hoesje! Zeker inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Laat Jolanda lekker de hik krijgen. Moet wel een gefrustreerd iemand zijn om zulke dingen te posten. Maar laten we het er maar niet meer over hebben. Misschien kikt ze wel op dit soort reacties en zoekt ze aandacht.

    Ik vind die tiroler hartjes helemaal het einde. En die kussens zijn ook erg geslaagd. Lekker vrolijk.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige kussens, heerlijk vrolijk! Je niets aantrekken van zulke commentaren hoor, als ik de stijl zie dan kunnen het net zo goed schoolkinderen zijn die zich vervelen tijdens de laatste vakantiedag. Niet leuk, maar je kan het niet ieder naar zijn zin maken. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig gedaan hoor die kussentjes , ben hier via blij dat ik brei op jou blogje gekomen en meteen volgertje geworden natuurlijk, geweldig leuke blog heb je and by the way , niks aantrekken van die ANONIEM maar ik wil hier wel vermelden dat er onlangs bij een Nederlands en een zeer populair blogje ongeveer hetzelfde gebeurt is met ongeveer de zelfde woorden duuuuus is het gewoonweg iemand die populaire blogjes bezoekt en hun naar beneden halen wil , dat zegt heel erg veel over die persoon zelf vindt je niet?????:))
    Prettig weekend , Groetjes Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een prachtig kussen en laat die jolanda maar kletsen ze is gewoon jaloers op jou mooie werkjes. Liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik denk dat die Jolanda een slechte dag had. Vervelend hoor. Ik vind je ideeen erg leuk.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een gaaf kussen..heel mooi..en je hebt een geweldige blog..

    Groetjes Jolanda (wel een andere hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een mooie harten, vanuit een creatief hart gemaakt, gelukkig zijn er meer lieve Jolanda's dan vervelende Jolanda's alleen de vervelende werken in je geest langer door, pak haar beet en gooi een flink eind van je weg en klap je handen schoon daarna op een manier van klus geklaard, dan ben je het misschien kwijt, ik geniet van al je mooie spullen die je maakt, kwam net ook je mooie kussen tegen, bij blij dat ik brei, helemaal geweldig!
    Ga lekker zo door !!!!
    Stevige knuffel voor jouw, omdat je het verdiend!
    Liefs Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  35. ikvind je creaties echt schitterend stoor je maar niet aan " domme" Jolanda,s

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een super mooie creaties weer , rare mensen heb je toch, niets van aantrekken, zijn ze niet waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Zoals de rest al heeft bevestigd,
    Hartstikke leuke blog en leuks spulletjes maak je, dus vooral doorgaan.
    grote groet Paulien

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik kom hier vaker kijken en vind het prachtig allemaal. Succes en doorgaan hoor.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. iemand die zo iets schrijft is met zichzelf niet tevreden :-(
    Ik reageer eigenlijk nooit, maar nu vind ik het toch de moeite waard om je te laten weten dat ik vrolijk word van je site: leuke ideeën in zo mooie kleuren!
    Bedankt daarvoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Je hebt een prachtige site (ik ben net volger geworden). Trek je er niks van aan! Zoiets heb ik nog niet gehad, wel een soort nep-reactie. De reactie is dan niet op je blog te vinden, maar staat wel in de mail, met een linkje. Of fishing-mail, vanmiddag heb ik er nog een verwijderd. Jammer dat sommige mensen er op uit zijn een ander kwaad te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. he bah vervelend.. ook ik wil toch nog even een reactie achterlaten.. je blog is echt prachtig, ik kijk iedere keer vol bewondering naar de mooie spullen die je maakt, ook deze kussens weer, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat kan ik hier nog aan toevoegen... Sinds kort volg ik jouw blog via Bloglovin' en ik ben wel fan van je mooie spullen.
    Fijne Moederdag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat maak jij gezellige kussens met een tikje folklore. Ik hou d'r wel van dus ga zo door ik ga je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hè, wat een gezellig blog; ik word er gewoon blij van. Zo vrolijk allemaal.
    Ik kreeg het te zien via Blij dat ik brei.
    Ga zo door!!
    Heerlijk om lekker bezig te zijn.
    Florenel.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Bovenstaand artikel is al even oud, maar ik wil toch nog even reageren. Ik googlede en klikte op de afbeelding van het mooie kussen, ik ben een grote platte bloem aan het haken, dus dit is fijne inspiratie!
    Maar toen ik het stukje las over die Jolanda moest ik echt een beetje lachen, wat een ongelooflijke reactie! Ik neem aan dat je je het niet aangetrokken heb, want dit is natuurlijk te dom voor voor woorden.
    Maar alsnog dus deze 50 e , positieve reactie om het negatieve helemaal naar de achtergrond te verwijzen!!!

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie