WC-PAPIER... op de camping

mei 21, 2013

Kamperen in de Ardennen. Heerlijk... even eruit. Had er zin in, tot het moment kwam om de spullen te pakken. De weersvoorspelling beloofde niet veel goeds en de regen buiten zag er ook al niet uitnodigend uit. Na een tijdje wikken en wegen, hebben dochterlief en ik toch besloten om te gaan. Tent, dikke trui, bolletjes acryl met haaknaald en de rest van de kampeerspullen in de auto en gaan.

Tot mijn grote opluchting konden we ook slapen in een blokhutje. Echt, ik vind kamperen echt leuk, maar in de regen in het natte gras... nee, dat gaat me toch een beetje te ver. De tent bleef in de auto en we kozen voor de blokhut.
Gelukkig werd het weer de volgende dag iets beter. Heb heerlijk buiten gezeten met een haakwerkje en voelde me net Heidi voor haar Almhutje. Madeliefjes om me heen, kabbelend beekje voor me en kwetterende vogeltjes om me heen. Wat heb je nog meer nodig om je gelukkig te voelen...? Een project om te gaan haken.
Dat was niet heel lastig toen mijn dochter de wc-rol zocht om mee naar het toiletgebouw te gaan. Oke, iedereen zie je lopen met zo'n rol. Maar het blijft toch wel een raar ding... Ik besloot er een hoesje omheen te maken. In ieder geval een stuk vrolijker om mee rond te lopen. De kleuren zijn geïnspireerd op de omgeving, het bloemetje bovenop op de madeliefjes. Toch leuk geworden, vind ik. Lekker retro.

Vroeger had je zo'n gehaakte wc-rol hoes standaard in de auto. En nu hebben wij hem standaard op de camping. Al met al toch een paar heerlijke dagen gehad...
Ik haakte in wit met groene tinten. Het patroon voor de zijde is als volgt: 

Rij 1 - WIT: 1 (half) stokje, 1 losse, 1 (half) stokje, 1 losse, etc.
Rij 2 - GROEN: 2 vasten om de losse uit de voorgaande rij, 2 vasten, etc. Rij 3 - WIT: 1 (half) stokje (in de witte steek van rij 1), 1 losse, 1 (half) stokje (in de witte steek van rij 1), 1 losse, etc.

Zelf heb ik het stevige hoesje met halve stokjes gehaakt. Wil je het patroon iets luchtiger hebben (voor bijvoorbeeld een knuffeldeken), haak dan stokjes.

You Might Also Like

19 reacties

  1. Oh heerlijk! Zo'n wc-rol met hoes hadden wij vroeger in de auto op e hoedenplank staan.
    Zucht....als ik toch alvast eens goed kon haken.
    Maar komt goed. Jij blijft mij inspireren om door te gaan met oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, daar wil je tenminste mee gezien worden!

    Liefs *TwinklezCreations

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee !!
    Staat super vrolijk zo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dan ga je graag naar de wc... Leuk! En heerlijk om even weg te zijn!
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaaafff daar ben ik al een tijdje naar opzoek, we hebben een oude auto en het lijkt me zo leuk om z'n rol achterop de hoedenplank te hebben,dank je voor de uitleg. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whaha wat een leuk idee en weer een superrrr uitvoering!!
    Ik vind het groene blaadje zo mooi, heb je die zelf bedacht of staat er ergens een patroontje van?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zaten jullie op een prachtig plekje. Heerlijk in de natuur.
    Gelukkig kon je lekker buiten zitten haken.
    Dat hoesje is super geworden.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk zeg . . nog nooit eerder gezien . .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk vakantie plekje...en om die wc rol hoes moest ik toch wel even lachen. Mijn opa en oma hadden er altijd 1 op de hoedenplank van hun groene lada staan.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker retro zo'n wc-rol-hoes. Maar wel leuk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. je gaat voor de lol een extra ronde wc doen
    wat is ie leuk zeg
    dank je wel voor het patroon

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wauw...lekker plekje hadden jullie!!
    En met deze wc-rol zou ik nog gaan winkelen:)
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou, jullie hadden tooch wel een heel mooi stekkie, die er op de foto wel heel erg uitnodigend uitziet!
    Je hebt een gezellig en vrolijk hoesje gehaakt, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi plekje!! En geweldig leuk zeg die WC-rol in een hoesje!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh zullen ze nu niet weten wat je gaat doen als je met dit hoedje over een camping loopt i.p.v een wc-rol?!?!;-)Ha,ha,ha....dat vind ik altijd zo grappig die mensen die richting de toiletten lopen met een wc-rol in de hand!Maar goed ben je in elk geval gewaarschuwd om voorlopig zelf daar even weg te blijven!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. dat hadden we vroeger ook. Oranje-geel-bruin in retro kleuren, deze is veel leuker,! Super gedaan. Groetjes paula

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een herinnering aan vroeger.(en zo oud voel ik me nog niet eens)
    Blijft altijd even leuk!

    Groetjes Bloemar

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk bedacht. Ik dacht eerst dat je een taartje gehaakt had :-) .

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Haha, in mei 2013 schreef ik als reactie op dit bericht dat ik wel zou willen leren haken om oa zo'n hoedje te kunnen maken. Inmiddels kan ik al een beetje haken en ga ik dit weekend beginnen aan dit hoedje. Ik hoop het volgende week af te hebben en dan blog ik er even over. Mieke

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie