POMPON tashanger

mei 13, 2013

Gisteren was het moederdag. Dochterlief en mijn zoon kwamen 's ochtends met een heerlijke kop thee en een tas vol verrassingen mij wakker maken. De eerste verrassing... een houder met poepzakjes... voor de hond. Het tweede kadootje? Kluifjes voor de hond. Daarna wat heerlijke dingen voor in bad... voor mijzelf en tot slot een tegoedbon... voor een hond. Jaja, denk dat dochterlief - die het initiatief had genomen - mij iets duidelijk wilde maken. We hebben helemaal geen hond, maar die wil ze dus duidelijk wel graag.
's Middags hebben we samen zitten knutselen. Ze heeft allemaal armbandjes met houten kralen kapot geknipt en in een potje gedaan. Zelf heb ik pompons gemaakt van allerlei bolletjes acryl/wol wat ik nog had liggen. En wel in de kleuren passend bij de kralen.
 Pompons zijn heel eenvoudig te maken met dit handige apparaatje (hierboven in paars-wit). Geen karton knippen of om een vork heen draaien. En in plaats van 1 kleur, ben ik begonnen met 2 kleuren tegelijk op te winden. Zo krijg je leuke gemêleerde bolletjes. En kan je varieren met heel veel kleurcombinaties. Heel verslavend om te doen!
Tot slot heb ik met de kralen en pompons tashangers (of sleutelhangers) gemaakt. Met een clip om aan de tas te hangen en onderaan de 3 strengen met bolletjes en kralen een klein belletje. Klinkt zo gezellig als je het beweegt. Ik heb er al verschillende gemaakt en ze zijn allemaal anders. Maar wel allemaal even vrolijk. Leuk voor straks op mijn kraam op de Hip en Handgemaaktmarkt in Arnhem.

You Might Also Like

18 reacties

  1. Leuk,ik heb die ppm pom maker ook van Clover en nog de 2 maten daarboven,zo schattig!Je tas/sleutelhangers gaan vast een succes worden op die markt!

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Owwww wat geweldig die pompoms!
    Helemaal super als sleutelhangers!
    Ik ken dat apparaatje niet (nu wel hihi)

    Enne gaat er een hond komen????? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha ha ha ha ha..hint hint wat een super leuke kado's

    enne je /jullie hangers zijn helemaal te gek

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn kinderen toch creatief... en komt de hond er?
    Leuke hangers!
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig wat een leuke cadeautjes heb je gehad zeg. Hoe bedenken ze het. Maar komt er nu ook een hond????????? En dat apparaatje om pompns te maken nog nooit gezein. Ik ga zo een seven op inetrnet snuffleen of ik het kan vinden lijkt me superhandig. groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gave sleutel/tas hangers! Lekker vrolijk! Hier willen ze ook graag een hondje maar ik vind dat dat hondje dan te vaak alleen moet zijn en dat vind ik zielig. Dus nu nog maar even niet. Ik ben benieuwd of er wel eentje bij jullie komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn ze leuk en vrolijk geworden! Alvast heel veel succes op de markt!

    Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahahaha... Ben je al om voor een hond?
    Die pompon tassen hangers zijn idd erg vrolijk, heel leuk.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! Mss tot in Arnhem! Groeten Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuke hangers! Haha geweldig, poepzakjes voor de hond... Ik kreeg mooi gekleurde wc-blokjes van mijn dochter. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ben ook benieuwd of die hond er nog gaat komen:)
    Hangers zijn weer geweldig!!!
    Leuk idee!
    Liefs T (dat rijmt ::))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn PRACHTIG ik kan het apparaatje maar heb er zelf nog geen, Su66 met de voorbereiding voor de markt. Lieve Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ga nennieuweblog maken :
    Moekeveerleaapthandwerkjuffiena.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zo'n 5 minuten in een deuk gelegen... Hahaha!!!!

      Verwijderen
  14. :-), leuk zo'n naaapster :-), moest effe goed kijken wat er stond :-).

    Ik vind je hangers geweldig, goed idee, ikdenkdatikjeookmaarnaaap :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lol wat leuk dat je dochter dat deed voor moederdag en nu weet ik wat ik moet maken voor mijn man voor vaderdag. Wat een gezellige blog heb je :)
    ManonX

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie combinatie van kraaltjes en pompoentjes! Ik maak de pompoentjes overigens nog altijd met karton: gaat ook prima ;)
    Ik ben benieuwd of er binnenkort een hond bij jullie komt wonen...

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie